English

غلامحسین دشتی بیان کرد:

ضرورت تدوین برنامه جامع ۲۰ ساله برای یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه جامع ۲۰ ساله و تدوین سند صیانت از شهر تاریخی یزد گفت: لازم است توجه سایر دستگاه های ملی نیز به این شهر میراث فرهنگی جلب شده و آنها را نسبت به مسئولیتی که درباره یزد دارند آگاه ساخت.

ضرورت تدوین برنامه جامع ۲۰ ساله برای یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامحسین دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهر یزد در طول تاریخ شهری درون ساز بوده و همواره با استفاده از ظرفیت های خود مورد آبادانی قرار گرفته است.

وی گفت: زمانی تنها دارایی شهر یزد دو منبع آب و خاک بوده که با دمیدن روح دیانت و علم و خلاقیت و تلاش و کوشش شهروندان به شهری با ظرفیت های امروزی تبدیل شده و امیدواریم در آینده نیز چنین رشدی را داشته باشد.

دشتی گفت: مهمترین مسئله امروز شهر یزد عبارت است از صیانت از ارزشهای انقلابی به عنوان یک شهر دارالعباده و الگویی برای تمام کشور، زیرا رشد و تعالی و فساد و تباهی در فرهنگ خواهد بود نشاط یک شهر در فرهنگ آن نهفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد همچنین به دیگر مسائل شهر یزد اشاره کرده و گفت: مسئله آب و تامین آب از طریق انتقال آن و نیز حفظ منابع آب موجود از طریق بازآفرینی منابع آب، مدیریت آب شرب و کشاورزی، آموزش صحیح مصرف و. ... نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: همچنین فضای سبز شهر و تغییر رویکرد شهری به سمت توسعه صنعت پاک و استفاده از انرژی‌های پاک، بستن محدوده شهر و جلوگیری از رشد بی رویه شهر به ویژه برای مدیریت بهتر در حوزه خدمات رسانی و مدیریت جمعیت، بهبود امکانات تفریحی با محوریت تفریح رشد آور و تعالی بخش و نیز مسئله اتباع خارجی و توجه به فرصت ها و تهدید ها در این حوزه از دیگر مسائل در اولویت است.

دشتی همچنین با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه جامع ۲۰ ساله و تدوین سند صیانت از شهر تاریخی یزد گفت: لازم است توجه سایر دستگاه های ملی نیز به این شهر میراث فرهنگی جلب شده و آنها را نسبت به مسئولیتی که درباره یزد دارند آگاه ساخت.

وی گفت: همچنین جلب توجه نهادهای فرهنگی در معرفی این شهر توحیدی و نیز ایجاد رشته ای با عنوان یزد شناسی در دانشگاه یزد و اتخاذ محله وری به عنوان روشی در مدیریت شهری  از دیگر پیشنهاداتی است که می تواند در مسیر رشد و بالندگی یزد مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر