English

پایان عملیات موفقیت آمیز امداد و نجات در کوه های شادکام بافق

رئیس جمعیت هلال احمر بافق از اعزام تیم امداد و نجات کوهستان به کوهای شادکام بافق برای نجات 2 جوان خبر داد که عملیات با موفقیت انجام شد.

پایان عملیات موفقیت آمیز امداد و نجات در کوه های شادکام بافق

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محمدرضا فتاحی بافقی رئیس جمعیت هلال احمر بافق به شرح حادثه ظهر روز پنجشنبه 18 آذر، در ارتفاعات کوه های شادکام بافق پرداخت و گفت: روز پنجشنبه 2جوان 25 و 27 ساله در صعود به کوه های شادکام مسیر خود را گم کردند که به نیروهای امداد و نجات هلال احمر اطلاع داده شد.

فتاحی بافقی ضمن بیان اتمام موفقیت آمیز عملیات امداد و نجات در کوه های شادکام، افزود: نجاتگران هلال‌احمر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و پس از گذراندن شبی سخت با روشن شدن هوا عملیات را از سر گرفته با استفاده از چند گروه موفق به پایین آوردن دو جوان گیر افتاده در کوه شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق ادامه داد: این دو جوان حادثه دیده پس از یک عملیات بسیار فنی و سخت به سلامت به آغوش خانواده پیوستند.

فتاحی بافقی ضمن تقدیر از پرسنل و داوطلبان حاضر در این عملیات افزود: شب گذشته دو تیم عملیاتی به منطقه اعزام شدند که اعضای این تیم را وحید حبیبیان، امین آقابابایی، ماشاالله شمس الدینی، روح الله تفکری، رضا اکبری و محمدعلی خان تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه اکثر حواث کوهستان به دلیل سهل انگاری افراد رخ می دهد، در باره این حادثه که در ارتفاعات کوهستانی بافق رخ داد، سهل انگاری را عامل اصلی حادثه دانست.

فتاحی بافقی به شهروندان توصیه کرد:  شهروندان به هیچ وجه بدون راهنما، بدون تجهیزات و بدون اطلاع قبلی به کوهپیمایی و کوهنوردی اقدام نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر