English

شهردار یزد عنوان کرد:

نیاز امروز جامعه وجود خبرنگارانی آزاد، شجاع و بیطرف است

شهردار یزد گفت: نیاز امروز جامعه را وجود خبرنگارانی آزاد، شجاع، بیطرف و مطلع به دانش خود و بحث های توسعه ای دانست و افزود: اعتماد عمومی جامعه زمانی جلب می شود که اخبار سازمان ها از طریق خبرنگاران مورد اطمینان جامعه مخابره گردد.

نیاز امروز جامعه وجود خبرنگارانی آزاد، شجاع و بیطرف است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محی الدینی شهردار یزد در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد با وی، مصونیت را از مهمترین نیازهای روانی خبرنگاران عنوان کرد و گفت: اهالی مطبوعات به عنوان واسطه بین مردم و مسئولان باید صداقت و صراحت قلم داشته باشند و این امر محقق نمی شود مگر اینکه به آنها این اطمینان خاطر داده شود که تحت حمایت قرار داشته و پیامدهای تلخی آنها را تهدید نمی کند.

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، ابوالقاسم محی الدینی در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد که در محل شهرداری مرکزی انجام شد، با تاکید بر نقش خبرنگاران در روشنگری مسائل و اعتمادسازی بین مردم و مسئولان، افزود: متاسفانه در بسیاری موارد شاهدیم که برخی مدیران خبرنگاران را در مقابل خود و نه در کنار می بینند و به نوعی این نگاه پیش داورانه باعث می شود آنها را معتمد خود ندانند و ظرفیت انبوه این عرصه مغفول و بلااستفاده بماند.

شهردار شهر میراث جهانی یزد اظهار کرد: در جامعه گسترده امروز، رسانه می تواند به خوبی نقش خود را به عنوان پل ارتباطی برای انعکاس مشکلات مردمی به مسئولان ایفا کند، مشکلاتی که بعضاً از دید مدیران ممکن است به دلیل مشغله های متعدد پنهان بماند و یا ابعاد آن مشخص نباشد و این ایفای نقش اگر در بستری مناسب صورت گیرد هم اعتماد مردم را در پی دارد و هم به رفع بخشی از مسایل کمک می کند و اینجاست که خبرنگاران تبدیل به بازوی مدیران و همراهان دلسوز مردمی شده اند لذا محقق شدن این امر نیز به صورت کامل زمینه های روانی امن می خواهد که بعضاً توسط مدیران نقض می شود.

وی تصریح کرد: البته اهالی رسانه هم باید زمینه های این اعتماد و میدان دهی را با انعکاس درست و منصفانه اخبار و گزارشات، پرهیز از بزرگنمایی و یا جانبداری، فراموش نکردن نقش خود تنها به عنوان یک زبان گویا و اطلاع دهنده و اخلاق حرفه ای فراهم کنند.

محی الدینی همچنین نیاز امروز جامعه را وجود خبرنگارانی آزاد، شجاع، بیطرف و مطلع به دانش خود و بحث های توسعه ای دانست و افزود: اعتماد عمومی جامعه زمانی جلب می شود که اخبار سازمان ها از طریق خبرنگاران مورد اطمینان جامعه مخابره گردد.

شهردار یزد با بیان اینکه یکی از مهم ترین مسائلی که جوامع امروزی با آن مواجه اند، مسئله اعتماد عمومی به عنوان ارزشمند ترین مؤلفه سرمایه اجتماعی است، اظهار داشت: اعتماد عمومی یعنی انتظار مردم از دریافت مثبت به خواسته های آنان از طریق مدیران، که در حقیقت مشارکت عمومی شهروندان تنها در سایه اعتماد عمومی آنان نسبت به مسئولان و مدیران محقق می شود. 

در ابتدای این دیدار نیز، مدیر و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد ضمن تشکر از برگزاری این دیدار، توضیحاتی در مورد نحوه تشکیل و برنامه های خانه مطبوعات استان یزد ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر