English

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد :

لزوم آموزش و آشنایی با شیوه های نوین کسب درآمد

محمدرضا فلاحتی سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد گفت: توسعه مشاغل جدید در آینده نیاز به آموزش و آشنایی با شیوه های نوین کسب درآمد دارد.

لزوم آموزش و آشنایی با شیوه های نوین کسب درآمد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد؛ محمدرضا فلاحتی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص توانمندسازی و ایجاد فرصت اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مدیران کمیته امداد حرکت های خوبی را در خصوص اشتغال مددجویان برداشته اند که حوزه اشتغال این اداره کل آمادگی همکاری به مانند قبل را دارد.

وی با اشاره به اینکه در آینده شاهد از بین رفتن شغل های زیادی خواهیم بود تصریح کرد: در آینده شغل ها و فرصت های اشتغال زیادی دربستر فضای مجازی شکل می گیرد که نیاز به مهارت افزایی در این زمینه دارد و همین طور شاهد از بین رفتن بسیاری از مشاغل سنتی خواهیم بود.

فلاحتی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی مشاغل، افراد بسیاری از این فرصت استفاده کرده و خدمات رسانی خود را به فضای مجازی انتقال دادند و با این شیوه توانستند جلوی تعطیلی کارگاه خود را گرفته و به امرار معاش بپردازند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد یکی از راه های کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را حرکت به سمت مشاغل خانگی و گسترش واحدهای کوچک تولیدی و خدماتی برشمرد و افزود: آموزش بازاریابی و فروش در بستر فضای مجازی یکی از اولویت های حوزه اشتغال باید باشد. شیوه فروش و تبلیغات، جذب مخاطب، آموزش حضور در بستر رسانه های اجتماعی از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

فلاحتی حمایت دولت در زمینه مهارت اموزی را امری ضروری عنوان و خاطر نشان کرد: امروزه تنها مدارک تحصیلی ضمانتی برای شاغل شدن افراد در آینده نیست و باید در کنار تحصیل بحث مهارت آموزی نیز در دستور کار قرار گیرد؛ در استان یزد در بخشهای مختلفی از جمله استارت آپ ها و گردشگری ظرفیت های خوبی وجود دارد.

در این نشست مدیرکل کمیته امداد به ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته در حوزه اشتغال پرداخت و خواستار همکاری این ارگان در بخش های اشتغال و تعاون شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر