English

با هدف ایجاد ثبات در بازار روغن موتور و نظارت مستقیم بر عرضه انجام شد:

افتتاح شانزدهیمن شعبه شرکت کیمیا اسپیدی نفت سپاهان در استان یزد

با هدف نظارت مستقیم بر فرایند عرضه روغن موتور و ایجاد ثبات در بازار، شعبه شرکت کیمیا اسپیدی، سازمان فروش و توزیع مویرگی شرکت نفت سپاهان و روغن موتور اسپیدی در استان یزد، استانی با فرهنگ و تاریخی غنی و مردمی با اخلاق، خونگرم و متدین افتتاح شد.

افتتاح شانزدهیمن شعبه شرکت کیمیا اسپیدی نفت سپاهان در استان یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محمدصادق قلی زاده، مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم گفت: طی سالهای اخیر گاها مشکلاتی مانند گرانفروشی، وجود کالای تقلبی و عرضه قطره چکانی محصول در بازار روغن موتور کشور رخ داده است که باعث بروز آسیب های زیادی برای مردم عزیز و اقتصاد کشور شده است. درخصوص قیمت همانطور که می دانید روغن موتور کالای حمایتی است، یعنی قیمت آن توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعیین می شود بنابراین هیچ کدام از شرکت های روانکار قادر نیستند قیمت محصولات خود را مستقلا تغییر دهند و نوسان قیمت موجود در بازار ارتباطی با فرایند قیمت گذاری توسط شرکت ها ندارد.

اسپیدی (2)

در خصوص دو مشکل وجود روغن موتور های تقلبی و میزان عرضه که مربوط به کمیت و کیفیت تولید است باید گفت که با توجه به حمایت ها و اقدامات مناسبی که طی سالیان اخیر اتفاق افتاده کشور عزیزمان ایران در تولید روغن موتور پیشتاز و سرآمد است و میزان تولید در کشور قابل قبول است و چهار شرکت بزرگ روانکار کشور محصولات بسیار مرغوب و باکیفیتی را تولید و عرضه می کنند بنابراین در این خصوص هم مشکل خاصی وجود ندارد.

بخصوص در شرکت نفت سپاهان که از سال 1381 در حوزه تولید روانکار و روغن موتور فعالیت دارد و بزرگترین تولیدکننده روغن پایه در خاورمیانه است و محصولات این شرکت سالهاست با برند اسپیدی در بازار موجود است و براساس اطلاعات منتشر شده در کدال، تا پایان مهر ماه سال 1400 حدود از 450000 تن انواع محصولات تولید کرد که از این میزان حدود 280000 تن صادر نموده و موجب ارزآوری برای کشور شده که با فاصله بسیار در مقایسه با رقبا قرار دارد و حدود 45 درصد از کل صادرات روانکار کشور در اختیار این شرکت است و بیش از 165000 تن از انواع محصولات را در داخل کشور عرضه کرده که حدود 72000 تن آن روغن موتور(بنزین و دیزل) بوده است. بدین ترتیب سهم شرکت نفت سپاهان در بازار روغن موتور به بیش از حدود 29 درصد رسیده است. که نشان دهنده این مهم است که این شرکت در حوزه تولید بسیار خوب عمل کرده است.

اما عامل اساسی که می تواند حتی با وجود قیمت گذاری اصولی و تولید مناسب منجر عدم ثبات و یا التهاب در بازار روغن موتور شود عدم توزیع مناسب و عادلانه محصولات است.

در خصوص توزیع مناسب و عادلانه که اتفاقا عامل بسیار تاثیرگذار و گلوگاه می باشد و مزیت رقابتی است، شرکت نفت سپاهان این عارضه را به درستی شناسایی کرده و اقدام به ایجاد سازمان فروش و توزیع مویگری کرده که مهمترین هدف آن توزیع گسترده محصولات است و ایده اصلی آن این است که محصول همه جا در دسترس باشد. از این طریق تلاش می شود تا جایی که امکان دارد واسطه ها حذف و امکان سوء استفاده هایی همچون افزایش قیمت غیرقانونی، کم فروشی، فروش محصولات تقلبی و غیر مجاز را از بین ببرد. در این بازار نابسمان گاها ما که تولید کننده هستیم از شکل ظاهری ظروف نمی توانیم اصل یا تقلبی بودن محصول را تشخیص دهیم چه برسد به مردم. بنابراین نظارت دقیق بر توزیع بسیار حیاتی و نیاز اساسی این صنعت و بازار است.
اسپیدی (6)

شرکت کیمیا اسپیدی قشم، بعنوان اولین و بزرگترین شرکت فروش و توزیع مویرگی روغن موتور در کشور است که پایان مهر ماه در 12راستان شعبه داشته و طی ماه جاری شعبه های اردبیل، همدان و سمنان آغاز بکار کرد و این هفته نیز شعبه های یزد و مرکزی افتتاح می گردد، و نهایتا در سه ماهه پایان سال 4 شعبه دیگر آغاز به کار می کنند و شرکت نفت سپاهان و کیمیا اسپیدی سال 1400 را با حضور در 21 استان به پایان خواهند رساند. البته توسعه شعب همیشه مدنظر این شرکت بوده اما به دلیل مشکلاتی که برای مردم عزیز طی سال جاری به دلیل عدم توزیع مناسب روغن موتور به وجود آمد روند توسعه شعب فروش و توزیع مویرگی نفت سپاهان تسریع شد.

 درخصوص عملکرد سازمان فروش و توزیع مویرگی و میزان تاثیرگذاری آن در بازار عرض کنم از 72000 تن روغن موتور عرضه شده شرکت سپاهان تا پایان مهر ماه  1400، حدود 24000 تن توسط شرکت کیمیا اسپیدی بصورت مویرگی و مستقیم عرضه شده است. این شرکت در 6 ماهه اول سال 1399 حدود 7300 تن فروش و توزیع داشته و در کل سال گذشته حدود 22000 تن توزیع داشته اما در شش ماهه اول سال 1400 بیش عملکرد سال گذشته توزیع نموده است و این موضوع نشان دهنده این است که  شرکت نفت سپاهان در تلاش است که روغن موتور  مورد نیاز کشور را بطور مستقیم و با نظارت کامل ودقیق توزیع نماید.

عزیزانی که در حوزه توزیع و پخش مویرگی تخصص دارند اطلاع دارند که هزینه های چنین سازمانی نسبت به سود آن منطقی نیست و مدیریت عملیات آن نیز بسیار مشکل و پردردسر است، اما شرکت نفت سپاهان به دلیل احساس مسئولیتی که نسبت به کشور عزیز و هموطنان گرامی مان دارد توزیع مویرگی را در دستور کار قرار داده و روز به روز آن را توسعه می دهد و از این طریق تلاش می کند از مصرف کننده نهایی حمایت کند.  التهاب در حوزه روغن موتور در زندگی مردم و اقتصاد خانواده تاثیر می گذارد و موجود تنش های زیادی در جامعه می شود.وجود کالاهای تقلبی در بازار ممکن است ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده ای کشور را دچار اختلال کند و عدم ثبات و اختلالات ناشی از عرضه و توزیع قطره چکانی و یا نامناسب روغن موتور در کشور نشان دهنده استراتژیک بودن این کالاست.

بنابراین ما تلاش می کنیم با تحلیل علمی و تجربی نیاز کشور و بصورت دقیق تر نیاز هر استان با استفاده از متغیر هایی مانند وسعت استان، تعداد خودرو های سبک و سنگین، مسیرهای عبوری، وضعیت آب و هوایی، صنعت غالب، وضعیت معیشت مردم، ویژگی های فرهنگی، تعداد اتوسرویس ها، مراکز فروش لوازم یدکی، مراکز فروش روغن و ... میزان نیاز را شناسایی کنیم، متناسب با آن محصولاتمان را تولید کنیم و با نظارت مناسب بصورت عادلانه توزیع کنیم.

ما در شرکت نفت سپاهان در تلاشیم با تولید روغن موتورهای باکیفیت، مرغوب و همسطح با محصولات درجه یک جهانی براساس نیاز کشور و همچنین عرضه دقیق و حساب شده آن در بازار داخلی، گوشه از مشکلات مردم عزیزمان را رفع کنیم و در حد توان از اجحاف و بی مهری و بی اخلاقی نسبت به مردم در حوزه کاری خودمان جلوگیری کنیم و در چارچوب ماموریت وجودی خودمان، آرامش، امنیت خاطر و احساس اعتماد را برای جامعه و مردم عزیزمان به ارمغان بیاورد.

نکته پایانی اینکه محصولات شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی با کیفیتی بسیار بالا برای انواع خودروهای بنزنی و دیزلی تولید می شود، محصولات این شرکت کاملا قابل رقابت با برندهای درجه 1 جهانی است. مردم عزیز با خیال راحت و با توجه به سلیقه و نیاز خود محصولات این شرکت را از مراکز معتبر خریداری و استفاده کنند.

اسپیدی (1)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی