English

اختتامیه اولین رویداد ملی استارتاپ ترمه در یزد/ حضور ۷۰ نفر از جوانان و نخبگان از سراسر کشور

اولین رویداد ملی استارتاپ ترمه در یزد به کار خود پایان داد و برترین ها تقدیر شدند.

اختتامیه اولین رویداد ملی استارتاپ ترمه در یزد/ حضور 70 نفر از جوانان و نخبگان از سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مراسم اختتامیه اولین رویداد ملی استارتاپ ترمه به همراه برگزاری نمایشگاه جامع ترمه با حضور داوران و صنعتگران ترمه برگزار شد و از ایده های برتر تقدیر به عمل آمد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد؛ اولین رویداد ملی استارتاپی ترمه با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان یزد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، با حضور 70 نفر از جوانان و نخبگان علاقمند از سراسر کشور برگزار شد و متقاضیان از مهرماه بعد از گذراندن کارگاه های تخصصی پیش رویداد ایده‌های خود را برای تجاری سازی هرچه بهتر این صنعت به میدان آورده اند که ۳۸ ایده ثبت شد و بعد از داوری اولیه ۱۲ ایده‌ برتر انتخاب شد و تیم سازی انجام گرفت در ادامه با گذراندن سه کارگاه کسب و کار، ایده ها توسط مربیان متبحر و کارآزموده تکمیل شدند.

در اختتامیه رویداد ترمه این ۱۲ تیم ایده‌های خود را در حضور داوران و صنعتگران ترمه مطرح کردند و  نقاط قوت و ضعف آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و از ایده‌های برتر تقدیر شد.

در این رویداد گروه سدار ترمه با عنوان ایده طراحی سه بعدی نقوش ترمه برای استفاده در دکوراسیون داخلی رتبه اول ، گروه ترمیس

 با عنوان ایده مرکز تخصصی طراحی پارچه، لباس، اکسسوری و صنایع دستی رتبه دوم و گروه ژاوار با عنوان مفهوم نوین ترمه( تلفیق نقوش دوره ساسانی و نقاشی خط در طراحی ترمه) رتبه سوم را کسب کردند.

رویداد ملی استارتاپ ترمه با هدف رفع مشکلات و حمایت از این صنعت و جذب سرمایه گذاران ملی برگزار شد که جوانان و نخبگان علاقمند ایده هایشان را برای تجاری سازی هرچه بهتر این صنعت ارائه کردند.

ترمه پارچه ای نفیس و اصیل با قدمت بیش از 400 سال که به عنوان هدیه ای ارزشمند بین مردم محبوب است. این دست بافته که آمیخته با مذهب، اخلاق و ادب است به همت بافندگان یزدی حفظ شده و در عرصه ی مدرن نیز همچنان می درخشد.

در حاشیه‌ی این رویداد، نمایشگاهی جامع از هفت برند معتبر ترمه دایر شد. در این نمایشگاه ترمه‌های چندصدساله تا طرح‌های امروزی با فعالان صنعتگر این حوزه با هدف احیا و رونق صنعت ترمه بافی به دید عموم گذاشته شد.

کارگاه های پیش رویداد استارت آپ ترمه در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد

گفتنی است: این رویداد شامل چند کارگاه پیش رویداد با حضور ایده پردازان و نخبگان در این استارتاپ بود.

کارگاه های پیش رویداد استارت آپ ترمه در دانشگاه فنی و حرفه ای استان برگزار شد. استارت آپ ترمه از تاریخ 20 الی 26 آبان 1400 در یزد به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان برگزار می گردد . استارت آپ ترمه، این هنر کهن را در یزد به یک برند مهم تبدیل خواهد کرد. با توجه به اینکه در دنیا ترمه را با نام یزد می شناسند، دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بر خود لازم می دانست برای رشد، توسعه و حمایت از این هنر و صنعت وارد عمل شود.

این پیش رویدادها شامل هفت کارگاه بود:

اولین کارگاه پیش رویداد ملی استارت آپی ترمه با عنوان  "آشنایی با صنعت ترمه یزد و تاریخچه آن"، با تدریس "محمدرضا خجسته "استاد بنام و متخصص در صنعت نساجی، پیشکسوت در حوزه صنعت ترمه و همچنین صاحب برند ترمه و دارایی بافی مشهور خجسته برگزار شد

دومین کارگاه پیش رویداد با عنوان "معرفی رویداد استارت آپی ترمه، قوانین اجرایی آن و چالشهای صنعت ترمه "به همراه پخش کلیپ هایی که از زبان صاحبان صنعت ترمه تهیه شده بود با ارائه ی "رستم نمیرانیان" تسهیلگر رویداد برگزار شد.

سومین کارگاه پیش رویداد با عنوان ترکیب بندی در طراحی ترمه، امروز با تدریس "مهدی زحمتکش" مبدع سبک نوین طراحی ترمه برگزار شد. در این کلاس اصول ترکیب بندی، تناسبات، کادرها، ارتباط رنگ و فرم، ایجاد سطح رنگی (پلان) و نگاهی به گذشته ی نقش بندی ترمه بیان گردید.

چهارمین کارگاه پیش رویداد با "عنوان مالکیت فکری" با تدریس "محمدرضا حسینی" مدیر دفتر مالکیت فکری استان یزد برگزار گردید. در این کلاس ایشان در مورد مالکیت فکری و معنوی طرح های ترمه و ثبت آن ها به عنوان یک طرح صنعتی توضیح دادند.

پنجمین کارگاه پیش رویداد با عنوان "از نقش تا بافت پارچه ترمه"، با تدریس "حمید رضا نیاکمال"، موسس و مدرس استودیو آموزش طراحی بافت پارچه و فرش خاورمیانه در یزد و نماینده انحصاری شرکت آلمانی EAT ( برترین نرم افزار تخصصی طراحی پارچه و فرش در دنیا) برگزار شد. در این کارگاه تکنیکهای بافت سازی و بافت ریزی و پیاده سازی آن در نرم افزار شبیه ساز سه بعدی پارچه بیان گردید.

ششمین کارگاه پیش رویداد با عنوان "سبک شناسی طراحی در ترمه های تاریخی و ملاحظاتی در باب کاربردهای معاصر ترمه"، با تدریس مهدی حنیف، متخصص طراحی، بافت و بازسازی پارچه های  تاریخی برگزار شد. در این کارگاه سبک های طراحی ترمه با ارائه ی نمونه های آن بیان شد و در آخر فرصت های طرح های نوآورانه ی ترمه و کاربردهای ترمه برای ایده پردازان تشریح گردید.

هفتمین و آخرین کارگاه پیش رویداد با عنوان " از ایده پردازی و تکنیک های خلق ایده تا تجاری سازی"با تدریس "فرحناز دولت آبادی"، مدرس و مشاور کسب و‌کار، منتور و‌تسهیلگر رویدادهای استارت آپی، مدیر کارگروه نمایندگان استانی Gewiran (رویدادهای جهانی کارآفرینی) برگزار شد. در واقع این کارگاه برای ارسال ایده های شرکت کنندگان و ورود آنها به رویداد اصلی، مهمترین کارگاه پیش رویداد بود که در خصوص ایده پردازی، خلق ایده های نوآورانه، الزامات یک ایده خوب، آغاز کار استارت آپ ها و تجاری سازی خدمت یا محصول نوآورانه توضیحات جامع و کاملی بیان شد.

لازم به ذکر است: که تا کنون ۶۵ نفر از دانشجویان، اساتید، صنعتگران، هنرمندان و ایده پردازان از سراسر ایران در این رویداد ثبت نام کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر