English

افزایش آمار طلاق در یزد/فقر مسئولیت پذیری در جوانان امروز

مدیر کل ورزش و جوانان یزد در مورد آمار ازدواج سفید در استان گفت: متاسفانه آمار دقیقی در این باره نداریم همچنین آمار رشد طلاق در استان یزد را نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین تر خواند و گفت: این آمار در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۷.۷۲ درصد رشد داشته است.

افزایش آمار طلاق در یزد/فقر مسئولیت پذیری در جوانان امروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در نشست خبری برخط گفت: سال گذشته هفت هزار و ۹۱ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل از آن ۱۰.۹۴ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: بررسی‌ها و مطالعات نشان داده که مسئله اقتصادی عامل جدی کاهش ازدواج‌ها در کشور نبوده و به نظر یک گره ذهنی در بین جوانان در رابطه با ازدواج وجود دارد که ناشی از سبک زندگی حاکم بر زندگی‌های امروزی است که باعث کاهش مسئولیت پذیری جوانان متولد دهه ۷۰ به بعد شده است.

شریعتی در مورد آمار ازدواج سفید در استان نیز گفت: متاسفانه آمار دقیقی در این باره نداریم.

وی آمار رشد طلاق در استان یزد را نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین تر خواند و گفت: این آمار در استان یک هزار و ۹۵۳ مورد در سال ۹۹ بوده که در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۷.۷۲ درصد رشد داشته که استان را از این نظر در رده بیستم استانهای کشور قرار داده است.

فعالیت هشت مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در یزد

اعظم‌السادات امامی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز گفت: هم‌اکنون هشت مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در استان فعال است که این تعداد پنج مرکز آن در سال گذشته تشکیل شده است..

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۹۰ کارگاه آموزشی و فرهنگی مشاوره ازدواج به صورت حضوری و بخشی به دلیل کرونا به صورت غیرحضوری تشکیل شده است.

مادیات و پول عامل اصلی تجرد نیست

حجت الاسلام هادی امامی مدیر عامل شبکه فعالین ازدواج استان یزد نیز در این نشست اعلام کرد: طبق بررسی های انجام شده جوانانی با کمترین رفاه مالی ازدواج می کنند و جوانانی با بالاترین سطح رفاه مادی مجرد هستند و این نشانگر این موضوع است که از دهه 70 به ویژه دهه های بعد از آن مسئولیت پذیری در فرزندان رشد نکرده است.

وی افزود: در سال ۹۹ تعداد ۵۰۰ مورد ازدواج در قالب این شبکه و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۵۰ مورد ازدواج ثبت شده است.

وی اولویت برنامه‌های شبکه شفا در استان را ارتقای ازدواج آگانه و ارائه تسهیلات ازدواج بیان و تصریح کرد: در جهت ارتقای کیفیت ازدواج در کنار افزایش کمیت ازدواج در استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برگزار شده و در رابطه با تسهیلات ازدواج نیز تلاش شد با ایجاد اتاق عقد رایگان، برگزاری بهترین جشن ازدواج را با کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای جوانان استان فراهم آوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر