English

جلسه آموزشی ضابطین خاص میراث فرهنگی در میبد برگزار شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد از تشکیل و برگزاری جلسه آموزشی ضابطین خاص میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

جلسه آموزشی ضابطین خاص میراث فرهنگی در میبد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی باقرپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد در حاشیه این جلسه بیان داشت: تقویت یگان های حفاظت از جمله یگان های حفاظت میراث فرهنگی در راستای صیانت از حقوق عامه مورد تأکید است.

این مقام قضایی اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، ارتقاء سطح آگاهی و آشنایی هر چه بیشتر کارکنان یگان این مجموعه با ضوابط حقوقی ضابطین خاص دادگستری است.

وی در رابطه با وظایف کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی تصریح کرد: برخورد با تخریب هرگونه آثار فرهنگی و مقابله با جرائم مشهود و غیرمشهود در این زمینه از جمله وظایف ضابطان خاص قضایی در یگان حفاظت میراث است.

باقرپور افزود: یگان حفاظت باید با تمام توان و قدرت در ماموریت‎های ذاتی خود از جمله جلوگیری از هرگونه آسیب و تعرض به آثار و ابنیه دارای ارزش فرهنگی و تاریخی و وقوع جرایم علیه میراث فرهنگی وارد شده و در جایگاه ضابطین خاص قضایی اقدامات قانونی مجاز خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است در این جلسه به مباحث آیین کیفری در این رابطه پرداخته شد و مقرر شد در ادامه این دوره ها مسایل ماهوی جرایم میراث فرهنگی، آشنایی کامل با بافت تاریخی و محدوده آن، نحوه گزارش نویسی و مباحث اطلاعاتی و امنیتی مرتبط با حضور کارشناسان مربوطه مورد تدریس قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی