English

آیین اهدای جایزه سید حسن حیان؛

هفتمین دوره اهدای جایزه سید حسن حیان استان یزد برگزار شد

اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تفت در سال جاری و هفتمین دوره اهدای جایزه "سید حسن حیان" با حضور اعضای شورا و سایر مسئولین شهرستان و استان برگزار شد.

هفتمین دوره اهدای جایزه سید حسن حیان استان یزد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیین اهدای جایزه حیان و جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تفت در هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تفت در سال جاری و هفتمین دوره اهدای جایزه "سید حسن حیان" با حضور اعضای شورا و سایر مسئولین شهرستان و استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین گلوردی" امام جمعه تفت با قدردانی از زحمات پروفسور هاشم اخوان تفتی، در رابطه با عظمت معلم عنوان کرد: هرچه عظمت انسان بالاتر برود مسئولیت هم بالاتر می رود و باید بداند که چگونه با کسی که متربی او هست برخورد و رفتار نماید.

"پروفسور هاشم اخوان تفتی"  موسس بنیاد علمی جایزه سید حسن حیان و از نوابغ علم شیمی در جهان گفت: قدرت یک معلم آینده یک جامعه را می سازد و از نگاه من، یک معلم از لحاظ مقام و منزلت بالاترین جایگاه را در بین سایر افراد جامعه دارد و بذری که معلم  می کارد در نهایت همان محصول را برداشت خواهد کرد و این مسئله نشان دهنده مسئولیت خطیر معلمی است.

وی در ادامه با بیان خاطره ای از دوران تحصیل و تاثیرگذاری معلم گرانقدر خود از دبیر فرهیخته سید حسن حیان تشکر و قدردانی کرد.

"مهدیان" مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفت هم  در سخنانی اظهار داشت: تفت شامل مردمانی فکور و شکور بوده که فرهنگ و تمدنشان آموزه ای از عقل و ایمان و کار و کوشش هست که سعی دارد در برابر تمام کمبودها و کاستی ها با تلاش و تدبیر آنها را جبران نماید.

وی گفت: شهرستان تفت طی سالیان گذشته دستاوردهای قابل توجهی را کسب نموده است که بدون تردید موفقیت های کسب ‌شده مرهون تلاش های خستگی ناپذیر و امیدآفرین آموزگاران، دبیران، مدیران و به طورکلی تمام پرسنل آموزش و پرورش در جای جای منطقه بوده و در این مسیر همراهی اولیای دانش آموزان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو شورای آموزش و پرورش قابل تقدیر است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفت با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: امسال در شرایطی هفته مقام معلم را تجربه نموده ایم که جلوه های باشکوهی از خلاقیت و ایثار معلمین عزیز به ‌شیوه مجازی و غیرحضوری را شاهد بودیم و همت والا و تلاش های ستودنی همکاران فرهیخته ما در شهرستان تفت باعث شد تا به رغم تعطیلی مدارس جریان تعلیم و تربیت استمرار داشته باشد.

در ادامه "سید حسن حیان" پیشکسوت فرهنگی با بیان اینکه معلمان باید دانش آموزان را با خداوند انس دهند گفت : اگر معلم موفق شود دانش آموز را با خداوند انس دهد و همواره به یاد خدا باشد ،تمام مشکلات حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای من افتخار بزرگی است که این لطف شامل حالم ‌شده و امروز در جایگاهی هستم که باید بگویم بسیار خوشحالم چرا که قطعا معلمی افتخاری است بزرگ که جزء یادگارها و موارد ماندگار هرکسی در دوران خدمتش خواهد بود و توفیقی است که از طرف خداوند متعال به من داده شد.

حیان اظهار داشت: معلمان بزرگوار همه عمرشان مفید هست و برای بعد از فوتشان هم باقیات الصالحات خواهند گذاشت زیرا بزرگانی را تربیت نموده اند که به درجات عالی علمی و اخلاقی رسیده اند.

این پیشکسوت فرهنگی در پایان  ضمن تکریم از شاگرد خود پروفسور اخوان به دلیل تاسیس بنیاد علمی جایزه حیان از وی تقدیر و تشکر کرد و گفت: این اقدام پروفسور اخوان روحیه و عمر جاویدان به من بخشیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر