English

مرمت فرهنگسرای قرآن یزد با همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد

تفاهم نامه بازسازی و تجهیز ساختمان تاریخی خانه وزیری محل فرهنگسرای قرآن بین سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و انجمن قرآنی استان یزد منعقد شد.

مرمت فرهنگسرای قرآن یزد با همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد،  عباس ملازینلی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در این مراسم پیشنهاد  ساخت ساختمان مجهز، مدرن و متناسب برای تحقق اهداف انجمن قرآنی استان را مطرح کرد.

 وی همچنین پیشنهاد ایجاد گالری قرآنی را مطرح کرد و افزود:  این مجموعه ارزشمند برای گردشگران جذاب خواهد بود. همه مردم به ویژه مردم دارالعباده بطور خاص از محافل قرآنی و نشست های عترت و اهل بیت(ع) چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی استقبال می کنند.

در این جلسه عنوان شد که استان یزد در چندسال اخیر خوشبختانه در زمینه قرآنی پیشتاز بوده است، همچنین دو نفر از قاریان توانمند استان که عضو مجمع قرآنی بودند به جمع داوران مسابقات کشوری پیوستد و به عنوان جوان ترین داوران و مدرسان برگزیده قرآن به چهره های ماندگار استان شدند و در حوزه داوری کنار چهره های پیشکسوت کشوری قرار گرفتند.

باتوجه به اینکه شهر یزد تنها شهر شیعه ثبت میراث جهانی است و همچنین با قرار گرفتن خانه وزیری واقع در بافت تاریخی است با هدف شناساندن آموزه های قرآنی به گردشگران ایرانی و خارجی، گسترش فرهنگ قرآن خوانی و تفسیر و مفاهیم قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی بین محله ای بصورت مستمر انجام گیرد. تحقق این برنامه ها تشکیلات نظام مند و دقیق می طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر