English

افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسی پور رضایی؛

استان یزد در مقایسه با سایر استان ها در آموزش و فضاهای مناسب، وضعیت مطلوبی دارد

وزیر آموزش و پرورش در سفر به یزد و در مراسم افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسی پور رضایی؛ با تاکید بر محصول مدرسه که همان پرورش انسان است، افتتاح مدرسه را ارزشمندترین اقدامات معرفی کرد.

استان یزد در مقایسه با سایر استان ها در آموزش و فضاهای مناسب، وضعیت مطلوبی دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح مدرسه 18 کلاسه پور رضایی، با اشاره به اینکه در میان همه اقدامات خیرانه ای که صورت می گیرد افتتاح مدرسه مهمتر است گفت: باید دید محصول پروژه افتتاحی چیست و پذیرفت که پرورش انسان که محصول مدرسه است اهمیت والایی دارد. زیرا انسان اشرف مخلوقات بوده و موجودی است که همه هستی برای او خلق شده و در تسخیر او است.

او افزود: به همین دلیل پیامبر اکرم (ص) نیز  خود را در راه هدایت انسان ها، بسیار به مشقت می انداختند. مدرسه نیز جایگاه تربیت انسان است و بنابراین جز رفیع ترین بنیان ها است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه استان یزد در مقایسه با سایر استان ها، در امر آموزش و ایجاد فضاهای مناسب، وضعیت مطلوبی دارد گفت:  این امر نشانگر فهم و آگاهی مردمان شهر دارالعباده یزد و انگیزه های بالایی است که  در این زمینه وجود دارد.

حاجی میرزایی اظهار کرد: کار خیّری دو وجه دارد، یک اثر مهم آن بر جامعه است که بسیار‌حائز اهمیت بوده و وجه دیگر، اثری است که بر خود فرد انفاق کننده دارد. طبق آیات قرآن شخصیت انسان کامل نیست تا زمانی که انفاق کند زیرا انفاق تربیت کننده  بوده و قبل از تربیت دیگری، خود انفاق کننده  را تربیت می کند‌.

او افزود: مدرسه سازی ما تحت تاثیر عواملی مانند تحرک جمعیت دچار مشکلاتی شده ، به خصوص در مورد استان یزد که با وجود پنج درصد رشد جمعیت، اهمیت مدرسه سازی پررنگ تر است.

او در پایان با اشاره به تحرک جمعیت و تراکم بالای جمعیت در برخی شهرها گفت: شهرهای متراکم نیز نیازمند مدرسه بوده  و با مدرسه سازی می توان عدم تعادل ها  در جامعه را جبران کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر