English

۲ خبر از دادگستری یزد؛

ضرورت رصد فعالیت و قرادادهای موسسات حقوقی/ ضرورت اشتغال زندانیان

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به برخی از شکایت های مردمی از فعالیت موسسات حقوقی گفت: فعالیت و قرادادهای موسسات مذکور باید مورد رصد و نظارت قرار گیرد.

ضرورت رصد فعالیت و قرادادهای موسسات حقوقی/ ضرورت اشتغال زندانیان

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مجید فرهمند زاده رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد در نشست با رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با بیان اینکه بعضا گزارشاتی از سودجویی برخی از افراد به عنوان وکیل به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ارسال می شود گفت: این افراد با استفاده از ناآگاهی مردم در قالب موسسات حقوقی به ارائه خدمات حقوقی و قضائی اقدام می کنند که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: این موسسات وقتی در دادگاه با مشکل روبرو می شوند در اقدامی خلاف واقع با پادرمیانی یا مشارکت برخی از وکلا سعی در جلب رضایت شاکی و رفع اتهام از خود می کنند.

فرهمندزاده بر لزوم رصد و نظارت بر فعالیت ها و قراردادهای موسسات حقوقی تاکید کرد و افزود: کانون وکلای دادگستری باید مانع از مشارکت و فعالیت وکلا در اینگونه موسسات شود.

وی گفت: تنظیم وکالت نامه به صورت سفید از دیگر چالش هایی است که در حوزه فعالیت وکلا دیده می شود که کانون باید به صورت جدی به این حوزه ورود کند.

فرهمندزاده از ارائه وکالت تضمینی به عنوان یکی دیگر از چالش های این حوزه یاد کرد و افزود: تنظیم قرارداد در قالب وکالت تضمینی پرونده هایی را در محاکم استان ایجاد کرده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد افزود: فعالیت وکلا در حوزه مشخص شده در پروانه فعالیت خود از جمله مواردی است که باید مورد توجه کانون وکلای دادگستری استان قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود برخی از پرونده ها در حوزه وکلا گفت: تشکیل چنین پرونده هایی و رسیدگی به آن شائبه هایی را برای مجموعه وکلا و دستگاه قضا استان در خصوص اعمال نفوذ به وجود خواهد آورد که ورود کانون وکلا به بحث صلح و سازش و حل چنین پرونده هایی بسیار راهگشا است.

 

حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان از سیاست‌های قوه قضائیه است

رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: اهتمام به حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان زندانی از سیاست‌های مهم قوه قضاییه است.

غلامعلی دهشیری در نشست بررسی و حل برخی از مشکلات زندان مرکزی یزد، اجرای سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه را زمینه‌ساز سالم‌سازی و ارتقاء امنیت جامعه دانست و اظهار داشت: اشتغال مددجویان داخل زندان هم می‌تواند درآمدی برای خود زندانی داشته باشد و هم بخشی از درآمد نیز  به خانواده مددجو تعلق گیرد تا از فشارهای اجتماعی و بار مالی بر دوش خانواده اندکی بکاهد.

وی تصریح کرد: درآمدزایی می‌تواند از مشکلات مددجویان بکاهد و آنان را امیدوار به بازگشت به زندگی آبرومندانه نماید.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد استفاده از مجازات زندان در برخی موارد را ضرورت تامین سلامت جامعه و تلاشی برای باز اجتماعی نمودن مجرمین ذکر کرد و بیان داشت: اگر به هر دلیل استفاده از مجازات زندان بر اساس قوانین و مقررات لاجرم باشد باید برای وقت‌های مددجویان و پربار کردن آن برنامه‌ریزی کرد.

وی بر حل‌ و فصل برخی از مشکلات زندان در مسیر ایجاد اشتغال زندانیان تاکید کرد و گفت: ایجاد برخی صنایع هم‌جوار زندان و ایجاد زیرساخت‌هایی برای مونتاژ و فرآوری برخی از محصولات که امکان آن وجود داشته باشد از جمله مواردی است که می‌توان اجرا کرد.

این مقام قضایی تغییر نگاه به زندان و زندانی و ایجاد یک نهضت همدلی برای رفع مشکلات مددجویان را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: جامعه ای رو به تعالی حرکت خواهد کرد که همه ارکان آن نسبت به حل مشکلات جامعه در میدان باشند و اینکه با فرهنگ سازی به عمل آمده از سوی فعالان بخش خصوصی تقاضا برای به کار گیری 600 مددجوی زندانی وجود دارد یک نقطه قابل اتکاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر