English

امام جمعه یزد:

حل مشکلات طرح امین مدارس استان یزد نیاز به اقدام جدی دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: طرح امین اکنون در مدارس استان یزد در حال اجراست اما در زمینه مالی همچنین تربیت طلاب اثرگذار مشکلاتی وجود دارد که دستگاه‌های ذیربط و حوزه ها باید نسبت به رفع آن اقدام کنند.

حل مشکلات طرح امین مدارس استان یزد نیاز به اقدام جدی دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در نشست آنلاین ستاد اقامه نماز استان یزد با حضور مجازی حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه در استان یزد حرکت‌های بسیار خوبی در حوزه اقامه نماز و بسترسازی برای اقامه نماز در مدارس و ادارات انجام شده است، اظهار داشت: تقویت این امر نیاز به برنامه ریزی دارد و امیدواریم مسئولان بیش از گذشته در انجام برنامه‌های خود در حوزه نماز اهتمام داشته و با علاقه و جدیت امور مربوط به این حوزه را انجام دهند.

وی بیان کرد: نماز مسئله مهمی است و در قرآن کریم نیز به طور مکرر بر آن تاکید شده تا آنجا که قرآن کریم در آیاتی به افرادی اشاره کرده که در روز قیامت حسرت می‌خورد و خود را به خاطر انتخاب دوستان و اموری که آنها را از نماز و یاد خدا غافل کرده، سرزنش می کنند.

ناصری با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه نماز انجام شده است، تاکید کرد: اگر بخواهیم نماز و قرآن را احیا کنیم باید به تشکیلات آموزشی ورود کرده و نهادینه سازی این فرهنگ دینی را از کودکی در مدارس برای بچه ها آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیستم آموزشی ما به دلیل سیاستگذاری‌های غربی‌ها از 100 سال پیش، سه عنصر تفکر، تعقل و تدین را آن طور که شایسته جامعه اسلامی است، ندارد، افزود: در این سیستم آموزشی، قرآن باید اولین آموزشی باشد که به افراد از دوران کودکی داده می شود همانگونه که حضرت علی(ع) نیز در توصیه خود به امام حسن مجتبی(ع)، در ابتدا قرآن و توجه به آموزه های قرآنی را سفارش کردند و فرمودند که مصلحت دیدم نخستین کلام من با تو در مورد کلام خدا باشد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: این سیره حضرت علی(ع) و این وصیت پرمعنا باید به سیره همه ما تبدیل شود و آموزش و پرورش نیز باید در اجرای این سیره پیشگام باشد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه همه ماست که در جامعه و سیستم آموزشی تحول ایجاد کنیم، افزود: گرچه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را به عنوان یک سند چشم انداز در اختیار دارد اما شاید جزئیات مورد نیاز در توجه به دین و قرآن مورد توجه قرار نگرفته باشد بنابراین معلمان باید در این زمینه به درستی توجیه شوند.

ناصری با تاکید بر اینکه گام اول آموزش های قرآنی باید از دانشگاه فرهنگیان برداشته شود، اظهار داشت: اگر معلم آموزش ندیده باشد و فهم درستی از قرآن نداشته باشد، نمی تواند برای آموزش دانش آموز خود اقدام اثرگذار و جدی انجام دهد.

امام جمعه یزد با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس استان یزد یادآور شد: این طرح بسیار خوب و اثرگذار بوده و در قالب آن، روحانیون و طلاب به مدارس اعزام شده اند و ضمن اقامه نماز جماعت، از نظر تربیتی و دینی روی دانش آموزان کار می کنند اما این طرح هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ تربیت طلاب اثرگذار مشکلاتی دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط این مشکلات حل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی