English

مجاهد کرباسی؛

هرگونه فعالیت عمرانی در بافت تاریخی نیازمند استعلام از اداره میراث فرهنگی است

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز گفت: هرگونه فعالیت عمرانی در بافت تاریخی شهر به استعلام از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه نیاز دارد و برای رعایت مقررات باید شهروندان بیش از گذشته همکاری لازم داشته باشند.

هرگونه فعالیت عمرانی در بافت تاریخی نیازمند استعلام از اداره میراث فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مجاهد کرباسی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز افزود: برای حفظ باغ شهر مهریز به همکاری مردم و شهرداری و شورای اسلامی شهر مهریز در نظارت بر ساخت و سازها نیاز است.

وی ادامه داد: هرگونه فعالیت عمرانی در بافت تاریخی شهر به استعلام از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه نیاز دارد و برای رعایت مقررات باید شهروندان بیش از گذشته همکاری لازم داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: برای طرح‌های مرمتی و بهسازی برخی از آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی منطقه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بودجه در سال‌ ۹۹  اختصاص یافت که طبق مقرات در بخش مرکزی شهرتسان هزینه می‌شود.

به گفته کرباسی این بودجه صرف مرمت و بهسازی مساجد روستاهای طزنج، سیدآباد و فخرآباد در دهستان میانکوه  می‌شود که پیگیری برای جذب بیشتر بودجه جزو برنامه‌های این اداره است  .

در  مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده وجود دارد  که باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شده است.

تاکنون ۱۱۸ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی مهریز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و بنای اولیه مهریز به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری  در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی