English

راه اندازی مرکز نوآوری حوزه ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: مرکز نوآوری و رشد تخصصی حوزه ساختمان به عنوان بستری برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به کسب‌وکارهای دانش بنیان توسط سازمان نظام مهندسی یزد راه اندازی می شود.

راه اندازی مرکز نوآوری حوزه ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی اصغر زحمتکش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به ضرورت توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان یکی از سازمان های مهم و اثرگذار در خلق ایده های نوآورانه، بستری را برای توسعه کسب و کارهای نوپا فراهم می کند.

وی این اقدام سازمان را در مسیر نوآوری و کارآفرینی یک ضرورت برای ارزش نهادن به ایده‌های نوآور دانست و افزود: برای این که یک جوان بعد از سال‌ها تحصیل بتواند جایگاه خود را در اقتصاد کشور بیابد و در حل مشکلات جامعه موثر و کارآمد باشد، نیازمند تحولی جدی در نگرش به جوان و ایده‌های خلاقانه او است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با بیان اینکه توافقاتی با پارک علم و فناوری یزد در این رابطه شده است، تاکید کرد: ساختمان مرکز رشد و نوآوری سازمان تجهیز شده و قابلیت استقرار 14 شرکت را دارد.

زحمتکش با اشاره به اینکه این شرکت ها استقرار یافته در این مرکز از طریق فراخوان جذب می شوند، تصریح کرد: این اقدام باعث خواهد شد تا هسته‌های فناور تکمیل شوند.

وی با تشریح اهدف و رسالت مرکز نوآوری و رشد تخصصی حوزه ساختمان خاطرنشان کرد: پشتیبانی و ارائه تسهیلات علمی، فنی، مالی و اجرائی به صاحبان اختراع و نوآوری، تقویت و تشویق بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های منتج به فناوری و ایجاد ساز و کارهای حمایتی از طریق سازماندهی تشکیلات مهمترین اهداف سازمان نظام مهندسی در این خصوص است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با بیان اینکه سازمان در قبال شرکت های فناور متعهد به انجام برنامه هایی خواهد بود، گفت: تامین فضای مناسب و تجهیزات مورد نیاز فعالیت های نهادهای فناوری مورد توافق، فراهم آوردن زمینه استفاده از امکانات سازمان برای بهره برداری علمی، آموزشی و توسعه فناوری، هدایت انجمن های تابعه برای همکاری با مرکز رشد و مرکز  نوآوری، عضویت و همکاری در شورای سیاستگذاری و پذیرش مرکز نوآوری مرکز رشد ساختمان و ایجاد مشوق های لازم برای اعضای سازمان جهت همکاری با نهادهای فناوری مورد تفاهم بخشی از تعهدات این سازمان به شمار می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی