English

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد:

طرح اصلاح و بهینه سازی مصرف گاز در موتورخانه ها در دستور کار /۷۱ درصد رشد گازرسانی روستاها در دولت تدبیر و امید

مدیر عامل شرکت گاز یزد گفت: طرح اصلاح و بهینه سازی مصرف گاز در موتورخانه ها که جمعیت کثیری را شامل می شود در حال راه اندازی است و بیشتر شامل ساختمان‌های مسکونی می شود.

طرح اصلاح و بهینه سازی مصرف گاز در موتورخانه ها در دستور کار /71 درصد رشد گازرسانی روستاها در دولت تدبیر و امید

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی اکبر میدانشاهی مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در نشست خبری گفت: کشور ایران دومین تولیدکننده گاز و چهارمین مصرف کننده گاز جهان است که این مصرف بیشتر در حوزه خانگی و سوختن گاز انجام می‌شود و این در حالی است که کمترین ارزش افزوده از طریق سوختن گاز حاصل می‌شود.

میدانشاهی گفت: اتلاف انرژی و مصرف زیاد گاز به علت عدم کیفیت مصالح ساختمانی و عدم رعایت استانداردهای لازم بیشتر در ساختمان‌ها رخ می دهد بر همین اساس هم اتلاف انرژی در ایران سه برابر متوسط جهان بیان شده است.

وی در ادامه به طرح اصلاح و بهینه سازی مصرف گاز در موتورخانه ها اشاره کرد و افزود: این طرح که جمعیت کثیری را شامل می شود در حال راه اندازی است و بیشتر شامل ساختمان‌های مسکونی می شود.

میدانشاهی بیان کرد: با اجرای صحیح این طرح می‌توانیم حداقل ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف گاز را رقم بزنیم و این صرفه جویی نقش مهمی در توسعه کشور خواهد داشت.

میدانشاهی افزود: اجرای طرح اصلاح و بهینه سازی مصرف گاز در موتورخانه ها در دستور کار شرکت گاز یزد است و شرکت گاز در اجرای مسئولیت اجتماعی به دنبال اجرای بهینه این طرح است.

مدیرعامل شرکت گاز یزد در خصوص هدف و دستاورد این طرح عنوان کرد: صیانت از سرمایه ملی و تحویل آن به نسل های آینده، استفاده از انرژی حاصل از صرفه جویی در صنعت و حمایت از محیط زیست و .. می باشد.

میدان شاهی در خصوص روند و نحوه اجرای این طرح گفت مردم هزینه‌ای بابت اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها پرداخت نخواهند کرد.

وی افزود: هر مشترک گاز می تواند مجری طرح خود را انتخاب کند و سپس مجری طرح را به شرکت گاز معرفی کرده و پس از پایان کار شرکت‌گاز جهت نظارت بر عملکرد انجام شده مراجعه می‌کند و هزینه را طبق دسته بندی تعیین شده به مجری طرح می پردازد.

وی بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده نوع عملکرد توسط مجریان طرح برای موتورخانه ها پیش بینی شده که شامل اصلاح و ترمیم عایق کاری لوله های موتورخانه، نصب سیستم ضد رسوب در موتورخانه و تنظیم بهینه مصرف مشعل است.

میدانشاهی با بیان اینکه مهمترین کار در انجام صحیح این طرح آموزش و معرفی مجریان متخصص است، گفت: اهمیت ویژه ای به احراز صلاحیت مجریان طرح داده‌ایم، چون نتیجه این طرح بستگی مستقیم به توانایی و تخصص مجری طرح دارد جلسات متعددی برای ثبت نام مجریان طرح با اتحادیه‌های مرتبط برگزار کردیم ولی همچنان مجریان واجد شرایط به اندازه کافی ثبت نام نکرده‌اند.

وی گفت: شرکت گاز یزد ۲۵۲ هزار مشترک خانگی بود دارد و این طرح شامل مشترکینی است که ۲۵۰۰ متر مکعب میانگین مصرف آنها در سال ۹۷ و ۹۸ باشد که غالبا در ساختمان ها سکونت دارند.

میدانشاهی در خصوص سایر اقدامات شرکت گاز یزد گفت: با تکمیل گازرسانی ها تا پایان امسال، ۹۹ درصد جمعیت استان گازدار می شوند به طوری که ۱۰۰درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد روستاها گاز دار شدند و تا پایان سال بهره برداری پروژه گازرسانی در روستاها را خواهیم داشت.

وی در خصوص وضعیت گازرسانی در دولت تدبیر و امید گفت: ۴۳ درصد رشد گازرسانی در شبکه گذاری ۳۰ درصد رشد در انشعاب ۳۶ درصد در اشتراک و ۷۱ درصد رشد روستاهای گازدار شده داشتیم علاوه بر آن رشد گاز رسانی به واحدهای صنعتی ۵۳ درصد و به گلخانه های گاز دار شده ۶۰ درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر