English

توضیحات تکمیلی دادسرای یزد در خصوص معاملات موهوم طلا

دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان یزد پیرو هشدار قبلی در خصوص معاملات موهومی طلا که منجر به ابهامات و سئوالاتی در این زمینه شده اطلاعیه ای صادر کرد.

توضیحات تکمیلی دادسرای یزد در خصوص معاملات موهوم طلا

به گزارش خبرگزاری موج یزد، دادسرای یزد   با توجه به ابهاماتی که در پی اطلاعیه قبلی ایجاد؛ و منجر به پرسش هایی شد اعلام کرد: هشدار دادسرای یزد به شهروندان برای پرهیز از انجام معاملات موهومی بوده که این روزها بسیار مرسوم  شده و طی آن  عملا خرید و فروشی در کار نیست و فروشنده هم متعهد و قادر به تحویل نیست.

در واقع از ابتدا قصد معامله و تحویل طلا وجود ندارد و تعهد به تحویل هم داده نمی شود بلکه با پولی که تحت عنوان ودیعه گرفته می شود توسط درصداندکی از افراد سرشبکه بازی گرفته می شود و زیان آن نصیب درصد بالایی از شهروندان می شود.

 بدیهی است این هشدار به معنای نادیده گرفتن امکان شرعی و قانونی خرید و فروش های واقعی ( از جمله به صورت کلی فی الذمه  و یا با پرداخت بخشی از ثمن) و به نحوی که اراده بر معامله و قصد و امکان ایفای تعهد باشد،  نیست.

در عین حال ضروری است  شهروندان در موارد ابهام برای اطمینان از صحت معاملات، مشروع و قانونی بودن آن از اتحادیه طلا  کسب نظر کنند و یا با وکلای مجرب مشورت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر