English

ابتلا به ویروس کرونا در یزد مشاهده نشده است

معاون دانشگاه علوم پزشکی یرد گفت: مردم به شایعات فضای مجازی اهمیت ندهند در یزد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

ابتلا به ویروس کرونا در یزد مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه خوشبختانه مورد مشکوک و محتملی از ویروس کرونا در یزد مشاهده نشده است، گفت: مردم توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه برخی مردم نگران بیماری کرونا و شیوع آن هستند، اظهار داشت: در صورت رعایت نکات و توصیه های بهداشتی، از بحران این بیماری به سلامت عبور خواهیم کرد.

وی افزود: کرونا یک بیماری ویروسی است و مرگ و میر آن حتی کمتر  آنفلوآنزای H1N1 ، در مبتلایان می باشد.

دهقانی عنوان کرد: اغلب افرادی مبتلای گزارش شده در دنیا از کشور چین میباشند و  افرادی در معرض خطر ابتلا به موارد شدید هستند که بیماری زمینه‌ای داشته‌اند مانند دیابت و مشکلات قلبی و عروقی و یا به دلیل سن بالا و کهولت سن مبتلا شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: آنچه در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است، رعایت اصول بهداشت فردی و مداومت در شستشوی دست‌هاست.

وی با بیان اینکه تا حد ممکن باید از دست دادن و روبوسی خودداری کرد و از تردد غیرضروری در مکان‌هایی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا در آن بالاست، خودداری کرد، افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز در این مکان‌ها حاضر نشوند.

دهقانی همچنین در خصوص استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک برای کادر بهداشتی درمانی که در مواجهه با بیماران هستند و بیمار و همراهان وی لازم است و استفاده آن در افراد سالم اصلا ضرورتی ندارد؛ افرادی که علائمی از سرماخوردگی دارند بهتر است از ماسک استفاده کنند تا از انتشار ویروس ها جلوگیری شود.

وی تاکید کرد که مردم حتما جهت کسب اطلاع و اخبار به سایت های معتبر  مراجعه کنند و به شایعات بی اساس منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر