English

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت؛

تنها راه نجات کشور در شرایط فعلی حرکت به سمت صادرات است

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت بیان کرد: این تسهیلات به همه صادرکنندگان در زمینه های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی و غیره پرداخت می شود زیرا تنها راه نجات کشور در شرایط فعلی حرکت به سمت صادرات است.

تنها راه نجات کشور در شرایط فعلی حرکت به سمت صادرات است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد افزود: موافقت‌نامه بسته حمایتی به امضای مسئولان وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور رسید و از سوی معاون اول رییس جمهوری به دستگاه های ذی ربط ابلاغ شده است.

به گفته زرندی سود این بسته ۱۴.۵ درصد است و تنها برای سرمایه در گردش پرداخت می شود  و برای پرداخت تسهیلات سهمیه و تفکیک استانی در نظر گرفته نشد، واحدها به صورت شناور می توانند این تسهیلات را جذب کنند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت افزود: این تسهیلات به همه صادرکنندگان در زمینه های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی و غیره پرداخت می شود، زیرا تنها راه نجات کشور در شرایط فعلی حرکت به سمت صادرات است.

زرندی گفت: تنها راه استقلال کشور صادرات غیرنفتی است و باید تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد که چنین هم شد. 

وی خاطرنشان کرد : هم اکنون زمینه صادرات به ۱۵ کشور همسایه فراهم و فرصت خوبی هم برای بازار ایران در منطقه ایجاد شد. 

زرندی با اشاره به اینکه در سال های اخیر شوک های متعددی بر پیکره اقتصاد ایران وارد شد و صنعت کشور را به شدت دچار مشکل کرد، افزود: بنابراین برای کاهش مشکلات صنایع، تسهیلات مختلفی از جمله تبصره ۱۸ در نظر گرفته شد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها نسبت به عدم پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به صنایع تاکید کرد: برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ پول در بانک های عامل (هفت بانک) از محل صندوق توسعه ملی سپرده گذاری شد و عدم همکاری بانک ها برای پرداخت وام  قابل قبول نیست.

زرندی افزود:  هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و همین مبلغ از طریق بانک ها برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به صنایع اختصاص یافت که تاکنون سه هزار و ۹۰ میلیارد تومان  از محل صندوق واریز شد.

وی در این ارتباط توضیح داد که در هفته جاری ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به حساب بانک ها واریز می شود بنابراین پول از سوی صندوق توسعه ملی  در بانک ها سپرده گذاری شده و عدم پرداخت تسهیلات به صنایع هیچ توجیهی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر