English

فضای دانشگاهی میراث شهری محسوب می‌شود

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: فضای دانشگاهی میراث شهری محسوب می‌شود و باید به عنوان فضای شهری در نظ گرفته شود.

فضای دانشگاهی میراث شهری محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جمشید اسماعیلی مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به وجود ۱۲ هزار مترمربع فضاهای تاریخی اعیانی در دانشگاه‌های ایران افزود: برخی از این فضاها از ابتدا در اختیار دانشگاه قرار گرفته و بعضی نیز در خصوص مرمت و بازسازی آنها اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه تعدادی از دانشگاه‌ها نیز این فضاها را جزو عرصه‌های زائد برای توسعه دانشگاه یا به عنوان انباری مورد نظر قرار داده‌اند در حالی که این فضاهای تاریخی به عنوان گنجینه‌های ارزشمند باید مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: در کنار فضاهای تاریخی در اختیار دانشگاه‌ها، فضاهای فاخری نیز بعد از پیروزی انقلاب ایجاد شده است که برای آیندگان به عنوان آثاری گرانبها به یادگار خواهد ماند.

این مسئول با تاکید بر این که فضاهای کالبدی دانشگاه‌ها باید به عنوان فضای شهری در نظر گرفته شود، گفت: با توجه به تنوع فعالیت‌های دانشگاهی هر روز براساس ماموریت‌های جدید نیازمند افزودن فضاهای تازه‌ای در این بخش هستیم که اهمیت برنامه‌ریزی برای طراحی، معماری و حفظ و نگهداری بهینه از آنها را محسوس‌تر می‌کند.

اسماعیلی با تاکید بر این که فضای دانشگاهی میراث شهری محسوب می‌شود، افزود: این فضاها تنها یک کاربرد و آن نیز آموزشی دارند، هرچند که برای رفع نیازها فضاهایی مانند خوابگاه و مراکز تجاری و غیره نیز به آنها افزوده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی