English

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن ایران بیان کرد؛

لزوم توجه به محیط زیست در بهره برداری از معادن

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن ایران تاکید کرد: بهره برداری از معادن باید با رعایت بحث‌های محیط زیستی صورت گیرد.

لزوم توجه به محیط زیست در بهره برداری از معادن

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عزیزالله عصاری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ایران در نشست خبری در محل کارخانه شهدی قندی یزد گفت: تحریم اقتصادی اگر چه مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده اما با تکیه بر توان داخلی و تسهیل‌گری راه تولید، می‌توان موفق شد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از معادن باید با رعایت بحث‌های محیط زیستی صورت گیرد، اضافه کرد: البته بیشتر معادن در نزدیک روستاها قرار دارند و برخی مشکلات برای روستاها به همراه دارد؛ همچنین در زمینه صدای انفجار معادن که موجب رنجش روستاییان می شود اقداماتی انجام و این مشکل رفع شده است.

عصاری اظهار داشت: یک حلقه مفقوده در بحث استخراج معادن، اکتشاف است و با وجود اینکه ذخایر معدنی خوبی در کشور وجود دارد  اما در بحث اکتشاف عقب هستیم و به همین علت برای نخستین بار در کشور، شرکت سرمایه گذاری مدیریت معادن و فلزات اقدام به تشکیل کنسرسیوم اکتشافی متشکل از سرمایه‌گذاری  ۱۱ شرکت بزرگ کشور نمود که بعدا تبدیل به شرکت پایا شد. 

وی افزود: در این بین مهندسی معکوس یکی از راه‌های گذر از تلاطم و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها است که در این زمینه حدود ۱۰ هزار مورد قطعات در گلگهر سیرجان   و ۱۱ هزار قطعات هم در چادرملو، مهندسی معکوس شد و اینها قطعاتی بود که توسط خود متخصصان شرکت ساخته شده است.

عصاری  افزود: به دلیل ضعیف بودن زیر ساختی حمل و نقل، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، اقدام به حمل و نقل ترکیبی از چند شرکت بزرگ و کشتی رانی جمهوری  اسلامی نمود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ایران با بیان اینکه اکنون شرایط  جذب سرمایه گذاری خارجی به دلایل مختلف مهیا نیست گفت: با توجه به راه اندازی برخی طرح‌ها در کشور، میزان تولید افزایش یافته و سعی شده که در رابطه با تولید مشکلی وجود نیاید اما  بیشترین محدویتها در زمینه تولید در سیاست گذاری‌ها و محدوده های داخلی خودمان است و اگر همه در جهت تولید اراده داشته باشیم با توجه به پتانسیل و نیروهای توانمند، قطعا تولید افزایش خواهد یافت.

عصاری افزود: در شرایط تحریم، یک مدیر باید شجاع باشد اگر ترسو باشد در این شریط نمی تواند کارهای تحول گرا انجام بدهد و نمی تواند از این شرایط عبور کند بنابراین مدیریت در این شرایط مهم است؛کلمه مدیریت باید به دور از تفکرات سیاسی در کشور تقویت شود و نباید نگاه مردم به مدیریت منفی باشد زیرا آثار آن بر روی تولید نمایان می شود.

وی گفت: آمایش سرزمین در زمینه جانمایی صنایع نداشتیم و در این زمینه هم انتقاد دارم زیرا صنایع پر آب‌ بر در دل کویر جانمایی شدند که این اشتباه بوده است  اما در بخش معادن در تمام دنیا این نگاه وجود دارد که یا باید از آن استفاده و یا رها کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر