English

رییس پارک علم و فناوری یزد؛

یزد به لحاظ سرانه شرکت‌های دانش بنیان جزو استان های برتر است

رییس پارک علم و فناوری یزد گفت: یزد به لحاظ توانمندی‌های بخش خصوصی و سرانه شرکت‌های دانش بنیان جزو چند استان برتر کشور است.

یزد به لحاظ سرانه شرکت‌های دانش بنیان جزو استان های برتر است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدمهدی لطفی رییس پارک علم و فناوری یزد در جمع خبرنگاران گفت: یزد به لحاظ ظرفیت انسانی، نسبت دانشجو به کل جمعیت، شاخص‌های صنعتی و معدنی، توانمندی‌های بخش خصوصی و سرانه شرکت‌های دانش بنیان جزو چند استان برتر کشور است.

وی گفت: با وجود اینکه استاندار یزد برای تامین فضای کافی در زمینه طرح جامع علم و فناوری یزد  تلاش کردند اما بخشی از مدیریت استان یزد در اجرای این طرح همراهی نمی‌کنند.

وی اعلام کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و نوآوری در 19 تا 21 آذر ماه برگزار خواهد شد و چهار بخش تخصصی با موضوعات شهر هوشمند، صادرات محصولات دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و شناسایی و رفع نیازهای فناوری صنایع و سازمان‌ها در حاشیه این نمایشگاه اجرا می شود.

رییس پارک علم وفناوری یزد اظهار داشت: اکنون 100 شرکت دانش بنیان در صف گرفتن پذیرش برای استقرار در پارک علم و فناوری یزد هستند که فضای کافی برای آنها نداریم و این در حالی است که برخی شرکت ها که آمادگی استقرار در طرح علم و فناوری دارند برای سرمایه گذاری ساخت و ساز آماده هستند.

لطفی گفت: جوان یزدی با اقتصاد دانش بنیان می تواند تحولی بزرگ انجام دهد و صنایع استان یزد هم به این حمایت از اقتصاد دانش بنیان نیاز دارند و مساله اقتصاد دانش‌بنیان یکی از  اولویت‌های سند آمایش استان یزد پس از موضوع است و می توانیم بسیاری از مشکلات مرتبط با آب را از طریق اقتصاد دانش‌بنیان رفع کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر