English

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری؛

فقط ۲۶ درصد از جمعیت کشور در روستاها هستند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: 26 درصد از جمعیت در روستاها هستند که نشان از مهاجرت تعداد زیادی از افراد از روستا به شهر است.

فقط 26 درصد از جمعیت کشور در روستاها هستند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در سال گذشته و برای اشتغال روستاها بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان تخصیص یافت که بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شد.

وی در همایش فعالان گردشگری روستایی استان یزد با بیان اینکه از کل این مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه بوده افزود: پرداخت این تسهیلات در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تسهیلاتی که در دولت تدبیر و امید برای اشتغال روستاییان تخصیص داده شد، شاهد مهاجرت معکوس در سال‌های جاری از شهر به روستا هستیم. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در ابتدای انقلاب بیش از ۶۵ درصد جمعیت کشور در روستاها بودند که این آمار هم اکنون به ۲۶ درصد رسیده که نشان از مهاجرت تعداد زیادی از افراد از روستا به شهر بوده است که خوشبختانه در سال‌های اخیر این روند معکوس شده و شاهد مهاجرت از شهر به روستا هستیم.

امید افزود: فعالیت‌های بسیار خوبی در روستاها انجام شده و در حال حاضر ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و ۶۰ هزار آبادی در کشور داریم و بیش از ۹۵ درصد جمعیت روستایی کشور در روستاها سکونت دارند. 

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمام روستاهای کشور برق دار  هستند و همچنین بیش از ۹۳ درصد دارای آب آشامیدنی و ۸۶ درصد گاز رسانی شده که قبل از دولت تدبیر و امید ۱۵ درصد بود و در حال حاضر بالای ۸۶ درصد روستاها گازدار شده‌اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری یادآور شد: همه روستاها مراکز آموزشی دارند و مرکز بهداشت در صددرصد روستاها وجود دارد و بالای ۹۰ درصد راه‌های روستایی هم ایجاد شده اما علی رغم همه این توجهات متاسفانه جمعیت روستاها تخلیه می‌شد و در حال مهاجرت به شهرها بودند. 

وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و با تسهیلاتی که برای اشتغال روستاییان داده شد، این روند معکوس شد و در سال ۹۶ سهم روستاها از اشتغال کشور ۵ درصد بود و در سال ۹۷ به ۲۳ درصد رسید و این یعنی منابع اشتغال روستاییان در جای خود هزینه شده و بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان ویژه توسعه گردشگری روستایی هرینه شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: از این مبلغ بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان آن سهم استان یزد بوده و این استان در جذب منابع از استان‌های خوب کشور است و در بخش گردشگری نیز در ردیف استان‌های نخست کشور قرار دارد و از منابع متمرکز کمک خواهیم گرفت  و تخصیص پیدا می‌کند تا واحدهای گردشگری استان یزد که قصد افزایش ظرفیت و یا ایجاد امکانات جدید دارند بتوانند از این منابع جدید استفاده کنند.

امید اضافه کرد: استان یزد علاوه بر گردشگران داخلی توانسته گردشگران خارجی را نیز جذب کند که نشان از پتانسیل خوب این استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر