English

کارشناس برق منطقه ای یزد؛

مصرف کنندگان بزرگ برق همچون کارخانه ها ملزم به کاهش مصرف برق هستند

کارشناس برق منطقه ای یزد گفت: از آنجایی که تولید معمولاً با محدودیت‌هایی مواجه است و گاهی نمی تواند جواب میزان مصرف را بدهد لذا گاهاً مجبوریم در زمان پیک مصرف برق برخی مصرف کنندگان بزرگ نظیر کارخانجات را ملزم به کاهش مصرف کنیم.

مصرف کنندگان بزرگ برق همچون کارخانه ها ملزم به کاهش مصرف برق هستند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد علی درعلی کارشناس برق منطقه ای یزد گفت: یک شبکه برق از سه قسمت تولید شامل نیروگاه های تولید، انتقال که وظیفه انتقال برق از منبع تولید به دست کنندگان را بر عهده دارد و در نهایت بخش توزیع تشکیل می شود.

وی بیان داشت: بین تولید و مصرف برق باید توازن باشد و اگراین توازن در یک مدت زمان هر چند کوتاه به هم بخورد و یک ناپایداری در شبکه ایجاد شود شاهد قطعی برق خواهیم بود.

وی افزود: برای جلوگیری از ناپایداری هم تنها دو راه وجود دارد یا اینکه مصرف را کم کنیم یا اینکه تولید را زیاد و از آنجایی که تولید معمولاً با محدودیت‌هایی مواجه است و گاهی نمی تواند جواب میزان مصرف را بدهد لذا گاهاً مجبوریم در زمان پیک مصرف برق برخی مصرف کنندگان بزرگ نظیر کارخانجات را ملزم به کاهش مصرف خود بکنیم.

وی افزود: این وظیفه بر عهده اپراتورهای پستهای برق که در قسمت انتقال می باشند، طبقه بندی می شود و وظایفی نظیر بازدید و کنترل تجهیزات موجود در پست را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: طبق اعلام مدیر عامل برق منطقه ای استان یزد بیشترین رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته در استان یزد اتفاق افتاده، این میزان ۲۰ درصد در حوزه صنایع بوده ، که یک بحران تلقی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر