English

۴۵ کشور جهان بازار هدف صادرات شیشه اردکان

مدیر تولید کارخانه شیشه اردکان گفت: شیشه هایی با ضخامت ۲ تا ۱۹ میلیمتر در این کارخانه تولید شده و به ۴۵ کشور جهان صادر می شود.

۴۵ کشور جهان بازار هدف صادرات شیشه اردکان

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی هاتفی مدیر تولید کارخانه شیشه اردکان در بازدید بسیجیان از این کارخانه، عنوان کرد: این کارخانه در سال 90 در زمینی به مساحت ۷۵ هکتار به بهره برداری رسید و اکنون محصولاتی چون شیشه های لمینیت، سکوریت، ساتینا، شیشه های رنگی، دکوراتیو، ضد گلوله و بلوک سبک تولید می کند.

وی ادامه داد: هم اکنون از شیشه هایی با ضخامت ۲ تا ۱۹ میلیمتر در این کارخانه تولید شده و به ۴۵ کشور جهان صادر می شود.

هاتفی خاطرنشان کرد: تکنولوژی اولیه کارخانه از ۱۵ کشور دنیا کنار هم جمع شده و بخش اعظمی از آن توسط شرکت معتبر چینی CTIEC انجام گرفته که ۸۰ کارخانه فلوت شیشه را در سراسر دنیا ساخته است.

مدیر تولید گروه کارخانجات شیشه اردکان تاکید کرد: از آنجا که صنعت شیشه در این منطقه کمتر وجود دارد و دشمنان ایران با تحریم های ظالمانه قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور دارند، گروهی از مهندسین و متخصصین کارخانه شیشه اردکان وظیفه ساخت و طراحی قطعاتی را دارند که امکان خرابی آنها وجود دارد و در صورت کارشکنی بعدا دچار مشکل خواهیم شد.

 وی اضافه کرد: مثلاً قطعه ای بود که با کارشکنی انگلیس نتوانستیم به کشور وارد کنیم اما با دانش جوانان تحصیل کرده همین مرز و بوم و با تکیه بر ظرفیت داخلی آن را تولید کرده ایم و مفتخرم اعلام کنم اکنون توانایی ساخت تمام قطعات کارخانه را داریم.

وی با بیان اینکه شیشه با ترکیب چندین ماده از جمله سیلیس، آهک، دولومیت، فلدسپات، کربنات سدیم و سولفات سدیم تشکیل می‌شود، اذعان داشت: عمده ماده تشکیل دهنده شیشه، سیلیس است که خوشبختانه ماده در دسترسی بوده زیرا یک سوم پوسته زمین از سیلیس تشکیل می شود و در همین کوه های اطراف اردکان منابع غنی آن وجود دارد.

هاتفی با بیان اینکه کارخانه گروه کارخانجات شیشه اردکان بزرگترین کارخانه تولید شیشه فلوت در خاورمیانه است گفت: در قدیم برای تولید شیشه مواد در کوره ذوب می شد و با کشش ضخامت آن تعیین می شد که مشکلات بسیار زیادی داشت. اما در روش فلوت مواد مذاب از طریق شناور شدن در حمام قلع ایجاد می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر