English

فرماندار خاتم؛

۴۰ درصد تولیدات صنایع دستی کشور متعلق به عشایر است

فرماندار خاتم گفت: عشایر ایران بسیاری از فعالیت های موثر را در دست دارند ۲۸ درصد فعالیت های کشاورزی و ۲۵ درصد تولیدات دامپروری و ۴۰ درصد تولیدات صنایع دستی کشور متعلق به آنهاست.

۴۰ درصد تولیدات صنایع دستی کشور متعلق به عشایر است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، فرجام فاضلی فرماندار خاتم در جشنواره دانش آموزی عشایر استان یزد که در روستای کُر، کرخنگان خاتم برگزار شد، افزود: عشایر ایران بسیاری از فعالیت های موثر را در دست دارند و هرچند فقط یک و نیم درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند ولی ۲۸ درصد فعالیت های کشاورزی و ۲۵ درصد تولیدات دامپروری و ۴۰ درصد تولیدات صنایع دستی کشور متعلق به آنهاست که علاوه بر حفظ امنیت در مناطق مختلف در اقتصاد مقاومتی نیز همواره حضور فعال داشته و دارند.

وی ادامه داد: در خاتم نیز عشایر حضور دارند و یکی از جاذبه های شهرستان نیز فعالیت های مرتبط با فعالیت های اقتصادی عشایر است.

فرماندار خاتم گفت: این شهرستان در جنوبی ترین نقطه استان یزد و هرات مرکز آن در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد مرکز استان قرار دارد و شهر مروست نیز در ۱۸۰ کیلومتری مرکز استان واقع است و این شهرستان با استان های کرمان و فارس هم مرز است.

فاضلی افزود: خاتم از لحاظ وسعت، سومین شهرستان استان یزد است که هشت هزار و ۳۵۰ کیلومتر وسعت، دارای دشت و کوهستان و عشایر هم است و در دامنه دشت های سلسله جبال زاگرس نقش بسیار ارزشمندی در عرصه های مختلف دارد.

وی ادامه داد: عشایر خاتم که نماد عینی اقتصاد مقاومتی هستند در دامپروری، تولید پوشاک، مواد لبنی و پروتئینی و دیگر موارد همواره دست رنج عشایر زبان زد عام و خاص بوده و تحریم های ظالمانه در بخش کشاورزی و علی الخصوص بخش عشایری هیچ گونه تاثیری نداشته و همواره از دست رنج خودشان و مواهب طبیعی استفاده کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر