English

عطاءالله منگلی؛

عامل رشد اعتیاد در بین جوانان خودنمایی و بی‌توجهی به ارزش‌هاست

کارشناس مشاوره خانواده گفت: خودنمایی و بی‌توجهی به ارزش‌ها و قوانین اجتماعی زمینه برای گرایش جوانان به اعتیاد فراهم می کند.

عامل رشد اعتیاد در بین جوانان خودنمایی و بی‌توجهی به ارزش‌هاست

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عطاءالله منگلی کارشناس مشاوره خانواده در جمع افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز در خصوص علل گرفتار شدن افراد در چنگ اعتیاد را برشمرد و گفت: باورهای غلطی نظیر هم‌نشینی با افراد معتاد و باور اشباه که مصرف تفریحی مواد مخدر منجر به اعتیاد نمی‌شود، مصرف مواد موجب درمان و کاهش درد می‌شود و اعتیاد درمان‌پذیر است همواره موجب به دام افتادن افراد در چنگ اعتیاد و بلای خانمان‌سوز می‌شود.

منگلی افزود: کمبود اعتمادبه‌نفس، افسردگی و بیماری‌های روحی و روانی، کمرویی و عدم توان نه گفتن، بیماری دیابت، فشارخون، کمردرد و ناتوانی‌های جنسی، خودکم‌بینی و بیکاری می‌تواند موجب وسوسه افراد برای استعمال مواد مخدر شود.

وی افزود: خودنمایی، عدم پایبندی به موازین اخلاقی و معنوی و بی‌بندوباری و بی‌توجهی به ارزش‌ها و قوانین اجتماعی نیز ازجمله خطراتی است که مسیر را برای گرایش فرد به اعتیاد هموار می‌کند.

وی افزود: سختگیری و استبداد والدین یا برعکس، سهل‌انگاری و بی‌توجهی به رفت‌وآمدهای فرزندان موجب آلوده شدن آن‌ها به این مسائل می‌شود. 

وی کمبود مراکز تفریحی، مهاجرت و دسترسی آسان به مواد مخدر را از دیگر عوامل گرایش افراد به مواد مخدر دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر