English

کارخانه کمپوست شهرداری یزد زباله دانی شد

کارخانه کمپوست شهرداری یزد با سو مدیریت به مخروبه تبدیل شده است.

کارخانه کمپوست شهرداری یزد زباله دانی شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، احداث کارخانه کمپوست شهرداری یزد از سال 83 آغاز شد و در سال 87 با صرف هزینه 30 میلیارد ریال به اتمام رسید.

یزد هم در زمره نخستین استان‌هایی بود که طرح ایجاد کارخانه کمپوست در آن کلید خورد تا جایی که برخی اعضای شورای شهر سوم، یزد را پایلوت طرح تبدیل زباله به کمپوست در کشور معرفی کردند.

اما این کارخانه به دلایل فراوان که مهمترین آن آتش سوزی بود و به بهربرداری کامل نرسید و هم اکنون به جای تبدیل زباله به کمپوست، زباله دانی شده است.

به گفته  الهه جورابی عضو شورای اسلامی شهر یزد  هنوز کار اثربخشی برای کارخانه کمپوست انجام نشده اما مراحل اداری و قانونی برای خلع ید مدیریت قبلی این کارخانه در حال انجام است.
وی پیش از این گفته بود: امیدواریم بتوانیم با به‌کارگیری مدیر جدید و کارآمد، این کارخانه را هرچه سریع‌تر در یزد راه‌اندازی و زباله‌های شهر را به کمپوست تبدیل کنیم تا شاهد زیان‌های زیست‌محیطی این حجم از زباله‌ها نیز نباشیم.
کارخانه کمپوست هیچگاه در اولویت برای جذب سرمایه‌گذاری نبود
جورابی تصریح کرد: متاسفانه کارخانه کمپوست دیده نشده و هرگز در برنامه‌های شهرداری و شورای شهر کسی آن را در اولویت نگذاشته است و هرگاه سرمایه‌داری برای سرمایه‌گذاری معرفی شده، همواره به زعم مسئولان طرح‌های مهم‌تری برای معرفی وجود داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر