English

مدیر آب‌ و خاک سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت:

پیشتازی تفت و ابرکوه در استفاده از سیستم نوین آبیاری

مدیر آب‌ و خاک سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: در اجرای طرح سیستم نوین آبیاری مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط شهرستان‌های خاتم، تفت و ابرکوه پیشتاز بودند.

پیشتازی تفت و ابرکوه در استفاده از سیستم نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید علی‌اصغر مصطفوی مدیر آب‌ و خاک سازمان جهاد کشاورزی یزد  گفت: برای بهره‌وری هرچه بهتر منابع آب 24 هزار هکتار از اراضی و باغ‌های استان یزد به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی افزود: این میزان آبیاری نوین از سال 1370 تاکنون با کمک‌های رایگان دولت و مشارکت کشاورزان اجرا شد.

وی ادامه داد: دولت امسال برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین 290 میلیارد ریال در قالب کمک‌های بدون بازپرداخت مصوب کرد و در صورت اختصاص کامل این مبلغ سه هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

مدیر آب‌ و خاک سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: در اجرای این طرح مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط شهرستان‌های خاتم، تفت و ابرکوه پیشتاز بودند.

این مسئول ارشد بخش آب‌وخاک یزد یادآور شد: در سال 1396 سه هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی یزد به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد.

35 درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی ، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرارمعاش می‌کنند.

منابع آبی 15 هزار هکتار از باغ‌ها و اراضی زراعی شهرستان طی 10ماه با استحصال از چاه‌های کشاورزی و 11رشته قنات 140 میلیون مترمکعب تأمین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر