English

مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

اغلب مردم برای کسب خبر به شبکه های اجتماعی رجوع می کنند

مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اغلب مردم برای کسب خبر به شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند اما برای خواندن مقاله و سرمقاله به مطبوعات مراجعه می‌کنند و این نشان می‌دهد که این مطبوعات جایگاه اصلی خود را از دست نداده است.

اغلب مردم برای کسب خبر به شبکه های اجتماعی رجوع می کنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا دربندی پنجشنبه‌ شب در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های یزد، فارس، کرمان و جنوب کرمان در شهر یزد افزود: میزان مراجعه روزانه مردم به شبکه‌های تلویزیونی و اینترنت برای دریافت خبر به ترتیب 196 و 169 دقیقه است. 
وی بابیان اینکه 70 درصد جوانان 18 تا 20 سال روزنامه مطالعه نمی‌کنند و از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: نیمی از مصاحبه‌شوندگان در گروه سنی بالای 45سال اعلام کردند، روزنامه مطالعه می‌کنند. 
وی اضافه کرد: البته اغلب مردم برای کسب خبر به شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند اما برای خواندن مقاله و سرمقاله به مطبوعات مراجعه می‌کنند و این نشان می‌دهد که این رسانه جایگاه اصلی خود را از دست نداده است. 
وی طرح موضوع علیه فرد و یا سازمان قبل از مراجعه به آن‌ها، توجه به خبرهای بد و بی‌توجهی به خبرهای خوب و ترجیح مصالح شخصی و گروهی بر مصالح ملی را ازجمله آسیب‌های رسانه‌ها دانست، اگر به آن توجه و نسبت به رفع آن اقدام شود می‌توانند جایگاه آن‌ها را ارتقا دهد. 
در آیین اختتامیه جشنواره یادشده که در تالار همایش‌های جمعیت هلال‌احمر یزد برگزار شد، تعدادی از مسئولان محلی و اصحاب رسانه حضور داشتند.
659 اثر در 9 بخش توسط 171 نفر به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی ، سرپرستی‌های استانی ، پایگاه‌های خبری ، نمایندگی خبرگزاری‌ها ارسال شد که 605 اثر آن توسط هیات داوران جشنواره پذیرفته شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر