English

معاون شهرداری یزد:

اصلی ترین پروژه استان بحث بازنگری در فضای شهری است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد از دیگر برنامه های در دستور کار را بازسازی پارک جوی هرهر اعلام کرد و گفت: این مجموعه به عنوان موزه زنده مشاهیر شهر یزد است و کار طراحی آن به اتام رسیده و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

اصلی ترین پروژه استان بحث بازنگری در فضای شهری است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مجتبی فرهمند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه نگاه کیفیت محور به شهر یزد داریم ادامه داد: اساسا توجه بر این است که شهرها با نگاه توسعه ای که دارند موجب شده تا ایمینی شهر کاسته شود و امروز شهر یزد چاره ای جز تغییر نگاه ندارد.

وی با بیان اینکه شهر یزد برای نمایش شخصیت خود فقدان فضاهایی چون زیباسازی را دارد اضافه کرد:اصلی ترین برنامه ها و پروژه هایی که داریم بحث طراحی مسیر و بازنگری در فضای شهری است.

فرهمند مهمترین این پروژه را طراحی در مسیر رودخانه شهر یزد برشمرد و اظهار داشت: طراحی پارک خطی با محور پیاده و دچرخه سواری در دستور کار است که دنبال می شود.

وی پروژه دیگر در این زمینه را بازسازی گذر مازاری های یزد عنوان کرد و افزود: برنامه های اجرایی چنین چیزی را نیاز داشت و با توجه به اینکه ارتقای کیفی فضای شهری نیز در دستور کار بود دنبال شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد پروژه دیگر اجرا شده با این رویکرد را اصلاح و بازسازی پارک های شهر یزد دانست و گفت: نخستین مورد آن اجرایی شده و 5 پارک دیگر در دستور کار است تا طی یکسال آینده اجرایی و بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه برخی پروژه ها در شهر چالش زا شدند اضافه کرد: پروژه خیابان قیام که نگاه کیفی بخشی به آن بود با برخی اقدامات چالش برانگیز شد و برای رفع این چالش در اولین اقدام سعی شد با بازاریان در آن محور تعامل بیشتری صورت گیرد و طرح جامعی که با هماهنگی بازاریان تهیه شده است از سال آینده اجرایی خواهد شد تا سرنوشت این خیابان را متحول کند.

فرهمند میزان اعتبار اجرای این طرح را به طور تقریبی 5 میلیارد تومان دانست و افزود: همچنین 5 محور برای توسعه پیاده محوری در شهر یزد در دستور بررسی برای اجرا است تا مشارکت شهروندان را نیز افزایش داده و ارتباط مردم و شهروندان را با شهر بیشتر کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با اشاره به اثرگذاری بالای ارتباط شهر و شهروندان عنوان کرد: پروژه میدان شورا جنب باغ دولت آباد در 30 هکتار مساحت و بین 4 خیابان به عنوان مبدل شهری دیده شده و معرف شخصیت شهر در بدو ورود به شهر یزد است که خدمات منطقه را نیز تامین می کند.

وی با اشاره به مباحث ترافیکی و لزوم کنترل آن در سطح شهر اظهار داشت: محدوده مرکز شهر با نگاه به کاهش ترافیک در دستور کار قرار گرفته و طراحی ایستگاه های دوچرخه با 600 دستگاه برای اجرا در نظر است که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد از دیگر برنامه های در دستور کار را بازسازی پارک جوی هرهر اعلام کرد و گفت: این مجموعه به عنوان موزه زنده مشاهیر شهر یزد است و کار طراحی آن به اتام رسیده و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی از جمله معضلات شهر یزد را آشفتگی تابلوهای صنفی در بحث سیما و منظر شهری برشمرد و بیان داشت: طرح جامعی در این زمینه تدوین شد و برای نمونه در یکی از خیابان های مرکزی شهر یزد اجرایی شده که می توان این موضوع را به کل شهر تعمیم داد و اجرایی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی