English

رئیس شورای زکات کشور:

تلاش برای زکات دلسوزی برای رفع مشکلات محرومان است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و ‌رئیس شورای زکات کشور گفت: ‌تلاش برای اجرای زکات درحقیقت دلسوزی برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان جامعه است.

تلاش برای زکات دلسوزی برای رفع مشکلات محرومان است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عصر دوشنبه هشتم بهمن ماه شورای زکات استان با حضور " آیت‌الله محمدرضا ناصری " نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "‌ حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی " نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور، "‌ محمدعلی طالبی " استاندار یزد، "عباس حیدری" مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان ها و اعضای شورای زکات استان در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد. رئیس شورای زکات کشور در این نشست به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: عدد چهل در فرهنگ‌های مختلف نشانه بلوغ و تکامل به حساب می‌آید.

"حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی" ‌ادامه داد: اهمیت چهلمین سال پیروزی انقلاب هم به همین صورت است و دشمنان نظام نیز به دلیل اینکه نسبت به اهمیت این موضوع به درستی آگاه هستند، مرتب بیان می‌کنند که نمی‌گذارند انقلاب اسلامی به چهلمین سال خود برسد اما این توطئه هم به مانند سایر توطئه‌های دشمنان خنثی شده و می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه عظمت و عزت جمهوری اسلامی ایران را مدیون حضرت امام، ‌تدابیر مقام معظم رهبری و شهدای والا مقام هستیم، ‌افزود: مبادا حضرت امام خمینی(ره) و سیره آن حضرت در جامعه ما فراموش شود زیرا این انقلاب کاملا با نام امام راحل عجین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه احکام اسلامی براساس فلسفه‌ای شکل گرفته است، در ارتباط با فلسفه ایجاد فریضه الهی زکات گفت: تلاش برای زکات در واقع دلسوزی برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان جامعه است و این علاوه بر تلاش برای اجرای یک حکم الهی، نشان انسانیت نیز می باشد و هر کسی در این راستا تلاش کند قطعا ارزش و پاداش والایی نزد خداوند متعال دارد.

رئیس شورای زکات کشور خاطرنشان کرد: حاکمیت اسلامی باید معیشت مردم را تامین کند و بستر را برای رفاه مردم به وجود آورد و مردم در کشور اسلامی نباید مشکل معیشت داشته باشند.

وی ادامه داد: ما باید با تمام توان و با همکاری همه جانبه در راستای رفع مشکلات مردم قدم برداریم و از تمام ظرفیت‌های موجود در این زمینه بهره بگیریم که زکات نیز یکی از این راه‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه درحال حاضر در یک جنگ واقعی با بدخواهان نظام هستیم، ‌افزود: امروز بحث این حزب و آن گروه نداریم، همه باید در کنار هم باشیم و لازم است روحانیت به صورت ویژه جلودار امور باشند و سعی بر حل مسائل و مشکلات مردم داشته باشیم.

‌نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم زکات در جامعه بیشتر شود باید کشاورزی به ویژه در مواردی که مربوط به زکات می‌شود را تقویت کنیم تا کشاورزان بتوانند نسبت به اجرای این فریضه الهی قدم بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر