English

با تاکید بر رونق تولید؛

مسائل جامعه کارگری و جهت دهی مناسب تسهیلات بانکی مورد توجه قرار گیرد

استاندار یزد به اقدامات دولت و تقویت ظرفیت های قانونی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی اشاره و مطرح کرد:با تاکید بر رونق تولید،مسائل جامعه کارگری و جهت دهی مناسب تسهیلات بانکی در راستای خدمت رسانی به مردم مورد توجه قرار گیرد.

مسائل جامعه کارگری و جهت دهی مناسب تسهیلات بانکی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، "محمدعلی طالبی" در شصت و پنجمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد بیان کرد: کارگروه تسهیل از  جایگاه قانونی و مسئولیتی با اهمیت فراوان برخوردار است و بر همین مبنا باید به صورتی مشخص در برنامه های استان قرار گیرد.

طالبی افزود: حداکثر شفافیت در فعالیت‌های این کارگروه مورد انتظار است به گونه ای که  مردم را در جریان تصمیم گیری ها  نظاره‌گر بدانیم و  از سوی دیگر مسائل مختلف مربوط به این کارگروه باید تا حل مشکلات و رسیدن به نتیجه مشخص با جدیت دنبال شود.

استاندار یزد تصریح کرد: گزارش های در ارتباط با فعالیت حوزه های بانکی و کارگروه تسهیل نشانگر جایگاهی قابل قبولی نمی باشد که بخشی از این موارد به عدم ثبت پرداخت‌های مستقیم در سامانه بر می‌گردد و لازم است بانک‌ها اقدامات لازم را در زمان مشخص به ثبت رسانند تا جایگاه واقعی استان در کشور مشخص باشد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر نسبت پرداختی‌ها به مصوبات هم پایین است و از بانک‌ها می‌خواهیم که سریع‌تر نسبت به پرداخت تسهیلات مصوب اقدام کرده تا این مشکل نیز برطرف شود.

عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: با توجه به اینکه  در پایان سال قرار داریم ؛ واحدهای صنعتی نسبت به  پرداخت حقوق کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند و در صورتی که تسهیلات به موقع پرداخت شود واحدها نیز می‌توانند سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل قدم بردارند.

طالبی افزود: همه مسئولان مرتبط با این موضوع وظیفه دارند که تمام تلاش خود را برای رفع  مشکلات حوزه کارگری به کار گرفته و  واحدهای تولیدی و صنعتی هم باید برای پرداخت  معوقات تلاش کنند زیرا  بحث حقوق کارگران از موضوعات مهم  و خط قرمز مدیریت استان است و واحد صنعتی که بخواهد نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد از روند دریافت تسهیلات خارج می شود.

وی اظهار داشت: اگر تسهیلاتی به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت می‌شود باید هم رونقی در تولید ایجاد شود و یکی دیگر از وظایفی که بر عهده همه ما قرار دارد این است که در راستای امید افزایی به مردم قدم برداریم و با خدمت‌رسانی به آنها مشکلات را کم کنیم.

استاندار یزد گفت: حداکثر توان دولت بر این موضوع گذاشته شده که مشکلات مردم و واحدهای تولیدی برطرف شود و بسیاری از ساختارهای قانونی که مشکل آفرین بوده  اصلاح  و ظرفیت های  جدیدی برای خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما این است که هر کسی به اندازه مسئولیتی که در وضعیت امروز کشور داشته پاسخگو نیست و چیزی که ما امروز با آن مواجه شده ایم تنها حاصل عملکرد امروز دولت نیست و عملکرد بسیاری بر آن نقش داشته است.

عالی ترین مقام اجرایی استان پاسخگو بودن مدیران را در رفع مشکلات اثربخش دانست و عنوان کرد: اگر این پاسخگویی در بین مسئولان به صورت کامل وجود داشته باشد علاوه بر اینکه مشکلات زیادی برطرف می‌شود، مردم هم نسبت به عملکرد آنها اعتماد و امید پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در طول چند ماه گذشته  کشور  با شرایطی روبه رو  است که بسیاری از ضعف‌های سیستمی  بروز پیدا کرده  و باعث شد که مسئولان در سطوح مختلف حاکمیت به فکر ترمیم و اصلاح رویه‌ها  باشند و  از  نمونه های آن  برطرف شدن ضعف‌هایی در  سیستم  پولی و بانکی کشور بود.

استاندار یزد در پایان گفت: اینکه  در حال حاضر موضوع شفافیت در کشور با جدیت  دنبال می شود، می‌تواند برکات بسیاری برای مسئولان دولتی و غیر دولتی داشته باشد و از سوی دیگر افکار عمومی نیز نسبت به اقداماتی که صورت می‌گیرد آگاه شده و اعتماد در بین آحاد جامعه  تقویت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر