English

افتتاح دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی در یزد/ دفاتر خدمات قضایی در پالایش و کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی نقش آفرین باشند

با حضور حجت اسدی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری ، محمدرضا حداد معاون رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد و جمعی از مسئولان محلی دو دفتر خدمات الکترونیک در یزد افتتاح گردید.

افتتاح دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی در یزد/ دفاتر خدمات قضایی در پالایش و کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی نقش آفرین باشند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد در حاشیه افتتاح این دفاتر، راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را در راستای سیاست تکریم مراجعین به دادگستری و تسهیل امور قضایی معرفی کرد و افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به این دفاتر که از فضایی مطلوب و شایسته خدمت رسانی به آنان برخوردار است دادخواست‌های قضایی خود را ثبت نمایند.

حجت اسدی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به دانش حقوقی مدیران دفاتر خدمات قضایی و تجربه آنان در امور حقوقی، اظهار داشت: پالایش موضوعات ورودی به دستگاه قضایی و ثبت دقیق دادخواست ها بر اساس موازین قانونی گام مهم و اثر بخشی است که می تواند در تحقق بهتر عدالت و سامان دهی ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی مؤثر باشد.

وی افزود: انتظار است دفاتر با تکیه بر دانش حقوقی و بهره گیری از وکلای و کارشناسان معاضدتی دفاتر، پرونده ها را با دقت و بر اساس موازین دقیق ثبت نمایند، اینکه پرونده های ثبت شده و مدتها وقت دادگاه و ارباب رجوع آن گرفته شود و هزینه های گزافی را نیز به دنبال داشته باشد اما پس از طی شدن یک فرایند قضایی، با رد صلاحیت و یا با قرار عدم استماع مواجه شود، صحیح نیست.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: نباید هدف از دائر نمودن دفتر خدمات قضایی صرفاً خلاصه در مباحث انتفاعی باشد؛ باید مراجعین به دقت مورد مشاوره قرار گرفته و شکایت و دادخواست به گونه ای تنظیم گردد که قانون مشخص نموده است.

وی تأکید کرد: گاهی مردم در یک شرایط خاص با مراجعه به دفاتر درخواست ثبت دادخواست و شکایت راجع به موضوعی را دارند در اینجا نیز دفاتر اگر تشخیص می دهند که موضوع ضرورت ورود به دستگاه قضایی را ندارد و می تواند از طُرق دیگر حل و فصل گردد باید در توجیه ارباب رجوع اقدام نمایند.

گفتنی است این دو دفتر به ترتیب ششمین و هفتمین دفتر خدمات الکترنیک قضایی در شهر یزد و سیزدهمین و چهاردهمین دفاتر در سطح استان یزد می باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر