English

متوسط بارندگی استان یزد در سال جاری ۱۵ میلی متر است

در بیست و سومین کمیته تخصصی آب مطرح شد : متوسط بارندگی استان یزد در سال جاری 15 میلی متر است و در ماههای پیش رو نیز بارش قابل توجهی نخواهیم داشت .

متوسط بارندگی استان یزد در سال جاری 15 میلی متر است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، بیست وسومین جلسه کمیته تخصصی آب با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرعامل آب منطقه ای، مدیرعامل آب روستایی و جمعی دیگر از مسئولین استانی برگزار شد.

در این جلسه رضا برهانی، مدیرکل هواشناسی استان گزارشی از چگونگی بارش نزولات آسمانی در چند ساله اخیر ارائه کرد و گفت: متوسط بارندگی استان یزد در سال جاری 15 میلی متر است و در ماه های پیش رو نیز بارش قابل توجهی نخواهیم داشت.

استان یزد جز کم بارش ترین استانهای کشور است و تغییر اقلیم باعث دگرگونی شده چنان که بارش ها درفصل های گرم به شکل کوتاه ولی با شدت است و منجر به سیلاب می شود.

در این جلسه همچنین علی اصغر سمسار یزدی، رئیس کانون تفکر آب گفت: عامل اصلی خشکسالی های اخیر که استان یزد و به طور کلی کشور را تحت تاثیر قرار داده است تغییر اقلیم گرمایشی به دلیل تولید گاز مونوکسید کربن می باشد .

وی همچنین اذعان داشت: ده شاخصی که دمای سطح زمین را از سال 1906 تا 2005 در حدود 0.6 تا 0.9 افزایش داده اند عبارتند از دمای هوای روی اقیانوس ها، کاهش یخچال های قطبی، ذوب شدن یخچال های طبیعی، افزایش آب سطح دریاها، افزایش رطوبت، افزایش گرمای اقیانوس ها، افزایش دمای سطح آب، کاهش میزان برف، دمای لایه اتمسفر است.

رئیس کانون تفکر آب همچنین اظهار داشت : مقدار دی اکسید کربن تا کنون چهل درصد افزایش پیدا کرده است.

در ادامه این جلسه نماینده شرکت آب وفاضلاب استان در خصوص جانمایی ایستگاه های آب برداشت با توجه به اولویت گزارشی را ارائه نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر