English

طرح اکرام فاطمی برای آزادی زنان زندانی یزد اجرا می شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد از اجرای طرح ' اکرام فاطمی ' برای کمک به آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد استان خبر داد.به

طرح اکرام فاطمی برای آزادی زنان زندانی یزد اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد: " فاطمه دانش یزدی " این طرح در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اجرا می شود.

وی اظهار داشت: عواید حاصل از اجرای طرح یاد شده که شامل کمک های خیرین است برای آزادی زنان زندان جرائم مالی غیرعمد در زندان مرکزی یزد هزینه می شود.

دانش یزدی افزود: حضور مادر خانواده در زندان، علاوه بر ضربه جبران ناپذیر به پیکره زنانه او، خانواده و اطرافیان را درگیر کرده و موجبات توسعه جرم در جامعه را فراهم می کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه زندانی شدن زنان، جرم زا خواهد بود تصریح کرد: وجود مادر و زن در خانواده نقش مهمی دارد و زندانی شدن او، تبعات منفی فرهنگی و اجتماعی زیادی به بار می آورد و نبود مادر، باعث افزایش جرم و بزه فرزندان و از هم پاشیدگی کانون خانواده می شود. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: فرد زندانی و خانواده زندانیان جرائم غیرعمد به ویژه زنان، همواره در معرض آسیب های روحی و اجتماعی مختلفی قرار دارند.

وی اضافه کرد: اگرچه افراد خانواده زندانیان غیر عمد نقش در اتفاقات نداشتند اما رنج های این اتفاق آسیب های فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی زیادی را بر آن ها تحمیل می کند از این رو احتمال آسیب هایی مانند طلاق،نا امنی،فقر و مشکلات روانی در میان این خانواده ها بسیار زیاد است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه خانواده زندانی غیر عمد در واقع قربان واقعی جرم است افزود: لازم است تا حد امکان فرهنگ بخشش و رضایت مورد توجه قرار گیرد و خیران اجتماعی و ظرفیت های مردمی به میدان بیایند تا با گره گشایی از یک آسیب از بروز آسیب های بزرگ تر و همه گیر جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بعضی آسیب‌ هایی که فرزندان زندانیان به علت نبود حمایت کافی از طرف والدین خود می بینند، شامل لطمه به تصویر از خود، انگ فرزند زندانی‌، کاهش ارزش خود، افکار همراه با عدم اعتماد نسبت به والدین، اضطراب و نگرانی راجع به آینده و احساس عدم اطمینان، ترس، خشم، غمگینی، تنهایی، کناره‌گیری، شرمندگی، گناه، رنجش از دوستان، خانواده و افسردگی است.

مدیرکل زندان های استان یزد پیش از این اعلام کرده بود: 6 بانوی زندانی جرائم غیر عمد در زندان استان به سر می برند که برای آزادی این افراد نیاز به جمع آوری 14 میلیارد ریال است.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر