English

تدوین برنامه‌های کمی و کیفی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برتدوین برنامه تقویت و توسعه صنعت گیلان با چشم‌انداز بلندمدت عرصه‌های صنعتی برای دهه‌های آینده در گیلان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علی منتظری در جلسه کمیته تدوین برنامه پنج ساله ششم توسعه صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد: لزوم شناخت چالش‌ها و راهکارهای توسعه فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی در استان حائز اهمیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیمی از فعالیت‌های اقتصادی گیلان را در بخش صنعت عنوان کرد و افزود: امسال برنامه‌های کمی و کیفی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تدوین می‌شود.

منتظری از پیش‌بینی و ایجاد شرایط سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی بخش صنعت در سال ۹۵ در استان خبر داد و تصریح کرد: یک درصد از مساحت کشور در اختیار صنعت قرار دارد اما میانگین سهم عرصه‌های صنعتی گیلان کمتر از سه‌دهم درصد است و از این حیثنیازمند توسعه فضای در اختیار صنعت هستیم.

وی با تأکید بر تدوین برنامه تقویت و توسعه صنعت گیلان با چشم‌انداز بلندمدت عرصه‌های صنعتی برای دهه‌های آینده در گیلان، بیان کرد: برنامه‌ریزی در راستای به‌روزرسانی دانش بازرگانی و خروج از روش‌های سنتی صادرات یکی از الزام‌های توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان است.

منتظری خواستار ایجاد سیاست‌های حمایتی برای سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی در برنامه پنج ساله ششم توسعه گیلان شد و خاطر نشان کرد: با توجه به سهم بالای صنعت و معدن در فعالیت‌های اقتصادی استان ضروری است در برنامه مذکور مشوق‌های حمایتی برای این بخش در نظر گرفته شود.

*بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی گیلان به‌کارگیری شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جلسه مذکور بر استفاده از توان علمی، عملی و تجربه تشکل‌ها و نهادهای بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: تشکل خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان با ترکیبی از انجمن‌های تخصصی صنایع همگن در استان آغاز به‌کار کرده و بازوی توانمند و کارسازی برای توسعه صنعت و فعالیت‌های اقتصادی است.

فرهمند پورعلی به ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در راستای توسعه صنعتی اشاره کرد و افزود: دستیابی به اقتصادی پویا، توانمند، اثرگذار و ایجاد اشتغال پایدار در گیلان نیازمند توسعه فعالیت‌های صنعتی در برنامه ششم توسعه استان است.

وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های جدید در صنعت گیلان، بیان کرد: گیلان قطب صنایع فولادی، صنایع سلولزی، تولید لوازم خانگی و انواع دارو در کشور است. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان به مشکلات بخش تولید اشاره کرد و یادآور شد: بخش تولید کشور با مشکل بالا بودن سهم بهره بانکی در تسهیلات مواجه است. پورعلی، تک نرخی شدن ارز و اختصاص سهم صنعت از محل درآمدهای ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها را از دیگر الزام‌های قانونی در حمایت از صنعت و تدوین برنامه ششم توسعه گیلان عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی