English

رشد ۲۴ درصدی پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در گیلان

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در پرداخت غرامت، بیمه محصولات کشاورزی است، گفت: سال گذشته ۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به کشاورزان گیلان وارد شد.

رشد ۲۴ درصدی پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از لاهیجان، علیرضا طاهری در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد قابل توجه پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ در گیلان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با رشد ۲۴ درصدی پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی مواجه هستیم.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان به مشکل جذب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: منابع در گیلان محدود است اما با تقاضای بسیار دریافت تسهیلات مواجه هستیم و در این زمینه همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای دریافت سهم بیشتری از اعتبارات صندوق توسعه ملی حائز اهمیت است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در پرداخت غرامت بیمه محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته بانک کشاورزی غرامت کشاورزان را پرداخت می‌کرد و به حساب مطالبات خود از دولت می‌گذاشت.

طاهری به ابلاغیه از طرف قانونگذار و دولت در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال بانک کشاورزی باید منابع خود را در بخش تسهیلات هزینه کند و پرداخت غرامت از محل اختصاص اعتبارات انجام می‌شود.

وی، روند مذکور را دارای مشکلاتی خواند و بیان کرد: سال گذشته ۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به کشاورزان گیلان وارد شد و با پیگیری مسؤولان استان ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت کردیم اما ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان باقی مانده است.

*غرامت بخش چای پرداخت نشده است

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۴٫۵ میلیارد تومان از غرامت بیمه محصولات کشاورزی مربوط به برنج است، تصریح کرد: ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مربوط به غرامت بیمه محصول چای است و تاکنون حتی ریالی در بخش غرامت چای پرداخت نکردیم.

طاهری یادآور شد: حمایت محمدعلی نجفی استاندار گیلان برای دریافت غرامت از مرکز و انجام تعهدات در مقابل کشاورزان استان تاثیرگذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه نهضت خوبی در پرداخت تسهیلات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی گیلان آغاز شده است، اظهار کرد: سال‌های ۹۲،۹۳ و ۹۴ با رشد قابل ملاحظه‌ای در پرداخت تسهیلات بخش مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی مواجه هستیم.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان به پرداحت ۲۴۳ میلیارد تومان تسهیلات در بخش مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: سال ۹۳ مبلغ ۲۹۷ میلیارد تومان تسهیلات در بخش مذکور در استان پرداخت شده است.

طاهری از پرداخت ۳۲۲ میلیارد تومان تسهیلات در بخش مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی در سال ۹۴ در گیلان خبر داد و بیان کرد: تسهیلات مذکور با نرخ سه درصد پایین‌تر از مصوبات شورای پول و اعتبار پرداخت شده است.

وی با اشاره به خرید قابل توجهی تراکتور، کمباین، تیلر، نشاکار و موتور هرس و دروگر توسط کشاورزان گیلانی از محل تسهیلات مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی، تصریح کرد: بانک کشاورزی آمادگی دارد تسهیلات خرید ماشین‌های هرس و برداشت چای را از محل اعتبارات مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی به چایکاران استان پرداخت کند.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان به همکاری تنگاتنگ این بانک با صندوق توسعه صنعت چای و سازمان چای کشور اشاره کرد و گفت: آمار قابل قبولی در پرداخت تسهیلات به افرادی که از طرف صندوق توسعه صنعت چای معرفی می‌شوند، ارائه کردیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه