English

نماز جمعه حلقه واسط بین مردم و مسؤولان است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان گفت: در گیلان یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در ستادهای نماز جمعه به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند.

نماز جمعه حلقه واسط بین مردم و مسؤولان است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت‌الاسلام علی اسلامی‌نژاد در جمع خبرنگاران به مناسبت اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت‌الله طالقانی در تهران به فرمان امام(ره) در پنجم مردادماه سال ۵۸ گفت: آیت‌الله طالقانی فردی انقلابی و چهره بسیار محبوب و مفسر قرآن بود.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه در کشور اقامه می‌شد، ادامه داد: نماز جمعه قبل از انقلاب در غربت بود و مطلوب اسلام نبود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه اکنون در ۸۵۰ مرکز استان‌ها، شهرها و نقاط مختلف کشور نماز جمعه اقامه می‌شود، تصریح کرد: اکنون در ۳۳ شهر گیلان نماز جمعه اقامه می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه به‌ زودی در تعدادی از مناطق مختلف گیلان نماز جمعه اقامه می‌شود، خاطرنشان کرد: اقامه نماز جمعه عبادی‌ سیاسی بوده و دو خطبه در نماز جمعه اقامه می‌شود که حکم دو رکعت را دارد.

اسلامی‌نژاد به تلاش دشمن در برگزار نشدن اقامه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی بسیاری از امامان جمعه را ترور کردند و به شهادت رساندند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه حلقه واسط بین مردم و مسؤولان است، یادآور شد: مسائل روز جامعه در نماز جمعه بیان می‌شود.

این مسؤول به وجود ۸۵۰ امام جمعه در کشور اشاره کرد و افزود: در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ امام جمعه دائم و موقت در کشور داریم.

وی با بیان اینکه تشکیلات نماز جمعه به صورت مردمی اداره می‌شود، گفت: در مجموع ۴۰ هزار نفر در کشور در ستادهای نماز جمعه به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند.

به گفته اسلامی‌نژاد، در گیلان یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در ستادهای نماز جمعه به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه