English

رویکرد جدید دانشگاه در فعالیت های فرهنگی ماندگار

نخستین مجمع خیرین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جمعی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت و معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و تعدادی از خیرین استان گیلان به میزبانی واحد رشت برگزار شد.

رویکرد جدید دانشگاه در فعالیت های فرهنگی ماندگار

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تشکر از حضور خیرین و اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر مدیریت این دانشگاه در مسائل فرهنگی بسیار فعال بوده تا بتواند علاوه بر کیفیت بخشی در مقوله فرهنگ، دیدگاهها را نسبت به این دانشگاه عوض کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت کار برای شهدا را افتخار دانست و تصریح کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان تنها دانشگاه غیر انتفاعی در کشور است که فرزندان و یادگاران شهدای گرانقدر می توانند در آن به صورت رایگان در هر مقطع تحصیلی، ادامه تحصیل دهند و ما معتقدیم که هر چه برای این عزیزان کار کنیم باز کم است چرا که ما نسبت به خون پاک و مطهر شهدا مسئول و متعهد هستیم.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به راه اندازی مجمع خیرین در استان گیلان تأکید کرد: ما افتخار داریم تا از برکت حضور شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خصوصا در واحد رشت بهره مند گردیم و حضور و مشارکت بی شائبه مردم در مراسم تدفین با شکوه این شهدای گرانقدر فضای دانشگاه را عطرآگین کرد.

وی با اشاره به مساجد بنا شده در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: مساجد زیبایی که در چند واحد دانشگاهی آزاد اسلامی استان گیلان ساخته شد از محل کمک های مردمی بود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به عنوان دانشگاه مرکز استان فاقد مسجد است که باید با حمایت و کمک های خیرین نسبت به ساخت این بنا های فرهنگی ماندگار اقدام کرد.

امیرتیموری خطاب به عضو شورای شهر گیلان افزود: انگیزه این نشست کمک فکری جمع حاضر جهت احیاء این انجمن بود و با کمک شما به عنوان نمایندگان منتخب مردم شهید پرور در شورای اسلامی شهر رشت بتوانیم این حرکت عظیم فرهنگی را که با یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس شروع شده به سرمنزل نهایی خود که همان ساخت یادمانی مناسب و در خور شأن این دو شهید گمنام به همراه دیوار سبز اطراف قبور متبرک آنان برسانیم.

دبیر هیأت امنای استان گیلان تأکید کرد: باید بدانیم آرامش امروز ما را مدیون خون پاک این شهدای گرانقدر هستیم و دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال و چند ماه گذشته با رویکردی جدید شروع به انجام فعالیت های فرهنگی ماندگاری کرد تا بتواند دیدگاه های قبلی را نسبت به این دانشگاه پاک و در مسیری درست حرکت کند.

مسعود کاظمی نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در این نشست ضمن تقدیر از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گفت: امروز همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید در راه شهدا قدم برداریم و کاری را که دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت جهت تدفین دو شهید گمنام در این واحد دانشگاهی کرد ستودنی است.

وی ضمن اعلام همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ادامه داد: امروز مردم در مقابل شهدا مسئولند و باید یادمانی مناسب شأن آنان ساخته شود که دراین ارتباط شورای شهر رشت و شهرداری با تمام وجود و امکانات در جهت ساخت هر چه بهتراین یادمان همکاری خواهد کرد.

همچنین محمد حسین واثق کارگرنیا دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت با تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، دانشگاه ها را تأثیر گذار در مباحثفرهنگی دانست و اذعان داشت: بسیار خوشحالم که در یک جمع فرهنگی و ارزشی حضور داشته و باید با هم فکری و همکاری در جهت غنای فرهنگی این شهر اقدام کنیم و دانشگاه به عنوان یک مجموعه علمی و فرهنگی می تواند بسیار تأثیر گذار در این مباحثباشد و افتخار می کنیم که با توجه به آسیب ها و تهدیدات موجود در جامعه با مشارکت در فعالیت های فرهنگی ماندگار، خدمتگذار جوانانی باشیم که آینده سازان این کشور خواهند بود.

عباس صابر یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت ساخت یادمان شهدا در دانشگاه را مهم دانست و اظهار کرد: کاری که در حوزه دانشگاه انجام می گیرد باید یک کار نمونه باشد که علاوه بر داشتن نماد های سمبلیک دارای معماری مهندسی ساخت باشد که در این خصوص شورای شهر رشت با استفاده از مشاوران متخصص و مجرب در جهت ساخت این یادمان با توجه به اقلیم منطقه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت همکاری خواهد داشت.

حجت الاسلام قاسم قاسمی مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این نشست اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موهبت های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که نیمی از بار علمی نظام را بردوش می کشد. این دانشگاه در حوزه های مختلف و مباحثفرهنگی حرف برای گفتن زیاد دارد که از این جمله می توان به شاخص بودجه فرهنگی واحد های دانشگاهی، مسابقات قرآن و عترت، اردو های فرهنگی و کرسی های آزاد اندیشی.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از دغدغه های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هویت بخشی به این جایگاه فرهنگی بود که با تلاش و پیگیری های فراوان خود و آماده سازی زیرساخت های موجود، حضور دو شهید گمنام در واحد رشت و دو شهید گمنام در واحد بندر انزلی را رقم زد.

قاسمی خاطر نشان کرد: مشارکت همه جانبه مردم همیشه در صحنه گیلان و رشت در مراسم تشییع پیکر این دو شهید گمنام نشان دهنده آن است که دانشجویان با همه ایده ها و ساختارها، دانشگاه را پایگاه فرهنگی و غنی خود قرار دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه