English

عزم جدی برای ریشه کنی بی سوادی در گیلان

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت جذب بی سوادان در کلاس های سوادی آموزی و ریشه کنی بی سوادی در استان گفت: برای تحقق این مهم به عزم استانی و همکاری همگان نیاز است.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمدعلی نجفی امروز در نشست شورای آموزش و پرورش که در محل سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به مباحث پژوهشی  افزود: در سال جاری نیز طرح‌های خوبی در مباحث پژهشی در نظر گرفته شد و در ریشه کنی بی‌سوادی نیز می‌توانیم از این بخش بهره گیریم.

وی با اشاره به ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای استان گفت: تنها با سخنرانی و شعار نمی‌توان به اهداف توسعه‌ای دست یافت بلکه باید در عمل ثابت کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت ریشه کنی کامل بی‌سوادی و کسب رتبه برتر استان در این بخش تأکید کرد و با بیان اینکه هر زمان که در کارها برخداوند توکل و عزم کردیم به موفقیت دست یافته ایم افزود: باید با پشتیبانی مدیران استانی و فرمانداران شاهد ارتقاء شاخص باسوادی در استان باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم برنامه‌ریزی آموزش و پرورش جهت سواد آموزی به حداقل نیمی از جمعیت بی‌سواد استان در سال جاری تأکید کرد و افزود: در تمامی جلسات آموزش و پرورش بخشی از جلسه به مباحثسواد آموزی اختصاص یابد.

نجفی خواستار همراهی صدا و سیما و رسانه‌ها در ریشه کنی بی‌سوادی در استان شد و افزود: انصافاً صدا و سیما و رسانه‌های در توسعه استان همراه بوده و درد مشترک استان را درک می‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ظرفیت‌های استان بر ضرورت ارتقاء شاخص باسوادی در استان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در پایان سال کارنامه درخشانی را از خود ارائه کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان در ادامه سخنان خود با یادآوری کاهش نرخ بیکاری در استان تصریح کرد: در سال ۹۱ نرخ بیکاری در گیلان ۱۵٫۶ درصد بود که در سال ۹۴ این آمار به ۱۱ درصد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه