English

طرح «نورالمبین» در گیلان آغاز شد / برخورد با ترویج مسائل غیر فرهنگی مانند سگ‌گردانی

در راستای برنامه‌های فرهنگی و ارشادی در جامعه، طرح «نورالمبین» برای نخستین بار در کشور از امروز در گیلان آغاز شد.

طرح «نورالمبین» در گیلان آغاز شد / برخورد با ترویج مسائل غیر فرهنگی مانند سگ‌گردانی

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، فرمانده انتظامی گیلان امروز در مراسم آغاز اجرای طرح «نورالمبین» در استان اظهار کرد: طرح مذکور در راستای برنامه‌های فرهنگی و ارشادی توسط دستگاه‌های فرهنگی گیلان آغاز به‌کار کرده است.

سردار محمدرضا میرحیدری به قرائت قرآن، بیان احادیثو روایات در سطح شهر در طرح «نورالمبین» اشاره کرد و افزود: طرح مذکور با موضوع‌های مختلف فرهنگی و اخلاقی می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد.

وی با تأکید براینکه هیچ حرکت فیزیکی در اجرای طرح «نورالمبین» اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: آیه‌های قرآن با صدای دلنشین قرائت و معنا می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه از اجرای سومین مرحله طرح «گیلان مطهر» در استان خبر داد و تصریح کرد: امسال طرح مذکور با الگوبرداری از گیلان با نام «ایران مطهر» به صورت کشوری اجرایی شده است.

میرحیدری به استفاده از ۱۱۰ نفر از طلاب در طرح «گیلان مطهر» اشاره کرد و گفت: ۵۰ نفر از مبلغان از قم اعزام شدند و ۶۰ نفر از طلاب از داخل استان هستند ضمن اینکه دو برابر این تعداد از خواهران مبلغه از گیلان به‌کارگیری شدند.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر یکی از دغدغه‌های مسؤولان در گیلان است، خاطرنشان کرد: هفته گذشته طرح «والعادیات» در راستای برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر و معتادان در استان آغاز شده و در محله‌های مختلف عملیاتی می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان یادآور شد: در چهار ماه نخست امسال افزایش ۵۴ درصدی کشف مواد مخدر در استان داشتیم.

میرحیدری با بیان اینکه در مورد عفاف و حجاب اقدام‌ها نباید به صورت جزیره‌ای باشد، اظهار کرد: دشمن مقابله با عفاف و حجاب را به صورت هدفمند دنبال می‌کند.

وی بر همپوشانی دستگاه‌های متولی برای مقابله با ناهنجاری عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و افزود: حساسیت اصناف در مورد ارائه پوشاک باید ارتقای پیدا کرند.

*محل اقامه نماز در ساحل گیلان ایجاد شود

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به راه‌اندازی طرح‌های سالم‌سازی دریا، بیان کرد: یکی از گلایه‌های مسافران توجه نکردن به محل اقامه نماز است.

میرحیدری، خواستار احداثسکوهای بدون سقف برای اقامه نماز در ساحل گیلان شد و تصریح کرد: احداثسرویس‌های بهداشتی و رعایت مسائل بهداشتی از جمله خواسته‌های گردشگران در ساحل دریا است.

فرمانده انتظامی گیلان به افزایش ۶۴ دستگیری اعمال منافی عفت و خلاف شرع در چهار ماه امسال در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون برخورد با مراکز قمار ۵۴ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۷ درصد افزایش انهدام کارگاه‌های مشروبات الکلی در استان داشتیم.

میرحیدری با بیان اینکه در برخورد با بدحجابی افزایش ۳۹ درصدی داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در زمینه اخذ تعداد ۴۷ درصد و ارائه مشاوره ۴۲ درصد افزایش داریم.

فرمانده انتظامی گیلان به توقیف سرنشینان بدحجاب خودروها با هماهنگی دستگاه قضایی در استان اشاره کرد و یادآور شد: برخورد با ترویج مسائل غیر فرهنگی مانند سگ‌گردانی از برنامه‌های پلیس در گیلان است.

وی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی برخورد با محصولات ضد فرهنگی در گیلان، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ درصد افزایش برخورد با آلودگی صوتی در استان داشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه