English

استاندار گیلان:

بین رئیسی و مردم فاصله‌ای نبود/جشن امام رضا در رشت به دعای توسل تبدیل شد+فیلم

استاندار گیلان با بیان اینکه شهید آیت‌الله رییسی فاصله‌ای میان خود و مردم نمی‌دید، افزود: فرمایشات و پیام مقام معظم رهبری در باره آیت‌الله دکتر رییسی نشانه مردمی و ولایی بودن رئیس‌جمهور شهید مردم ایران است.

 بین رئیسی و مردم فاصله‌ای نبود/جشن امام رضا در رشت به دعای توسل تبدیل شد+فیلم
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، اسدالله عباسی، استاندار گیلان، شامگاه گذشته در برنامه‌ گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای مرکز گیلان با تسلیت محضر مقام معظم رهبری، مردم قدرشناس به‌ویژه مردم ولایتمدار گیلان در پی شهادت شهید حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی و همراهان ایشان، اظهار کرد: زادگاه ریاست‌ محترم جمهوری شهر مشهد است و این سید عزیز خودشان درد یتیمی را کشیده و در سن پنج سالگی پدر گرانقدر خود را از دست دادند و به همین منظور همواره سعی در کاهش محرومیت در کشور در هر مسندی داشتند.

وی با قدردانی از حضور و ابراز اندوه  فراوان مردم به رئیس‌جمهور شهیدشان و همراهان شهید ایشان در سانحه دلخراش رخ داده، گفت: مردم قدرشناس گیلان در پی وقوع این حادثه دلخراش از دیروز در شب ولادت امام رضا(ع) برای سلامتی خادم‌الرضا دست به دعا بردند و امروز نیز در مراسم‌های سوگواری با حضور ارزشمندشان در مصلای امام خمینی(ره) رشت، دانشگاه گیلان، شهرداری رشت و نقاط مختلف گیلان نشان دادند که سیدالشهدای خدمت که رهبری معظم ایشان را رئیسی عزیز خواندند را با جان و دل را دوست داشته‌اند.

وی با اشاره به خلوص شهید جمهور دکتر رییسی در سطوح مدیریتی مختلف، گفت: شهید رییسی از سال ۶۰ در سطوح مختلف مدیریتی در قوه قضاییه، آستان قدس رضوی و اجرایی بوده و در تمامی پست‌های مدیریتی با خلوص نیت، اخلاص و خستگی‌ناپذیری در حال کار و تلاش بوده و به حل مشکلات کشور کمک کردند.

استاندار گیلان با تاکید بر ولایتمداری و فسادستیزی شهید دکتر سیدابراهیم رییسی بیان کرد: سید‌ شهدای خدمت همیشه سعی داشتند آنچه آرمان‌های امام و‌ منویات مقام معظم رهبری بوده  را اجرایی کرده و همواره در راه مکتب امام کار کرده و در راه شهدا و امام شهدا بودند.

عباسی فسادستیزی را از ویژگی‌های بارز شهید خدمت خادم‌الرضا آیت‌الله رییسی برشمرد و افزود: فسادستیزی و مبارزه با فساد از ویژگی‌های ایشان بوده است و در قوه قضاییه و مجریه به این مسئله توجه کردند و همواره بر سلامت اداری تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه بعد از شهید رجایی، اخلاص در عمل و سید شهدای خدمت، بارزترین صفات شهید دکتر ابراهیم رئیسی بوده، افزود: مدیران در دولت سیزدهم با تبعیت از امام راحل، مقام‌معظم رهبری و الگو گرفتن از رئیس‌جمهور ولایی خود، همواره در حال تلاش برای حل مشکلات مردم بوده و خود را جزئی از جامعه می‌دانند.

استاندار گیلان با اشاره به نقش تحصیلات حوزوی و دانشگاهی شهید دکتر ابراهیم رییسی در شناسایی مشکلات کشور گفت: شهید رییسی تحصیلات حوزوی و دانشگاهی داشتند و این تحصیلات در حل مشکلات بسیار موثر بوده و همواره بر صادق الوعده بودن بسیار تاکید داشتند و فرمودند که مدیران باید به وعده‌های توجه کرده و آن را عملی کنند.

عباسی با اشاره به انجام ۶۰ سفر استانی در طول مدیریت شهیدجمهور دکتر رییسی طی سه سال گذشته بیان کرد: این شهید گرانقدر در طول سه سال گذشته ۶۰ سفر استانی داشتند و حتی در ایام کرونا هم دست از سفر برنداشته و در برهه‌های مختلف به شناسایی مشکلات کشور و اکثر شهرستان‌ها پرداخته و برای رفع آنان تلاش کردند.

وی با بیان اینکه شهید جمهور دکتر رئیسی در سفر خود به به گیلان ۲۰ همت مصوبه داشتند، افزود: از این ۲۰ هزار میلیارد تومان بخش اعظمی از آنان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی بوده که تحقق پیدا کرده و ما آماده سفر پرخیر و برکت شهید رئیسی به گیلان بودیم ولی از این نعمت متاسفانه با شهادت ایشان بی‌بهره شدیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: مسئله اشتغال، مسکن، احیای واحدهای تولیدی توجه به مزیت‌های مختلف استان‌ها و اقتصاد دریامحور از دیگر تاکیدات ریاست محترم جمهوری به مدیران بوده است.

عباسی با بیان اینکه بعد از ابلاغ سیاست اقتصاد دریامحور توسط مقام معظم رهبری، رئیس جمهور سریعا سفرهای خود را به کشورهای حوزه خزر و خلیج فارس آغاز کردند، بیان کرد: سهم گیلان در اقتصاد دریامحور با این همه مزیت تنها ۲ درصد بوده است، ولی در طی چند وقت اخیر به رشد خوبی در این حوزه رسیدیم که این امر نشان‌دهنده تاکید ریاست محترم جمهوری شهید دکتر رئیسی به این مسئله بوده است.

وی با اشاره به وجود ناترازی در حوزه برق و گاز در کشور تصریح کرد: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم در فصول مختلف سال با مشکل برق و گاز مواجه بودیم، ولی در سه سال گذشته با تاکیدات ریاست محترم جمهوری مشکل ناترازی برق و گاز در کشور و به‌ویژه در گیلان برطرف شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهید آیت‌الله دکتر رئیسی همواره به سیاست‌ها، اسناد بالادستی و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری اهتمام ویژه داشتند، گفت:  طی مدیریت ایشان بر مسند ریاست جمهوری ساختار بودجه کشور و حتی برنامه هفتم توسعه براساس اسناد بالادستی تنظیم شده است‌.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به شرکت‌های دانش بنیان در حل مشکلات کشور توسط دکتر شهید رئیسی افزود: این شهید عزیز و سیدالشهدای خدمت همواره به توسعه شرکت دانش بنیان تاکید داشتند به‌طوری که در سه سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان ۴۰ درصد افزایش داشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهید آیت‌الله دکتر رییسی فاصله ای میان خود و مردم نمی دید، افزود: فرمایشات و پیام مقام معظم رهبری در خصوص آیت الله دکتر رییسی نشانه مردمی و ولایی بودن رئیس‌جمهور شهید مردم ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه