English

استاندار گیلان در همایش استانی تکریم و بزرگداشت مقام معلم:

سند تحول بنیادین به عنوان راهنما در دست معلمان باشد/ معلمین نخبگان جامعه در راه پرورش آیندگان کشورند

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به عنوان کتاب راهنما در دست معلمان باشد، گفت: معلمان برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت باید این سند را به عنوان یک اصل در کنار خود قرار دهند.

سند تحول بنیادین به عنوان راهنما در دست معلمان باشد/ معلمین نخبگان جامعه در راه پرورش آیندگان کشورند
به گزارش خبرگزاری موج گیلان
 ،اسدالله عباسی، استاندار گیلان، امروز (چهارشنبه) در همایش استانی تکریم و بزرگداشت مقام معلم در دهکده ساحلی بندرانزلی با بیان اینکه شغل معلمی عشق، علاقه و امید به جامعه تزریق می‌کند، اظهار کرد: تزریق عشق و امید به جامعه منجر به پرورش انسان‌هایی وارسته براب جامعه می‌شود.
 وی معلمی را یکی از رکن‌های اساسی تربیت و پرورش استان دانست و بیان کرد: رکن اصلی و محوریت تربیت و پرورش یک انسان از دوران کودکی تا جوانی معلمان هستند و من نیز هیچگاه این شغل شریف را رها نکردم و همواره خود را یک معلم می‌دانم.
استاندار گیلان
 استاندار گیلان با بیان اینکه معلمان باید به خود افتخار کنند که چنین شغلی را برگزیدند، افزود: خداوند شغل معلمی را برای پیغمبران برگزید لذا هر مدرسه‌ای چراغش روشن است یک پایگاه اجتماعی، دینی، اخلاقی و فرهنگی بوده و باید از آن مراقبت کرد.
 عباسی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی به کشور در حوزه‌های مختلف گفت: معلمی فرصتی برای رفع کمبودهای جامعه در عرصه‌های مختلف است، از این رو معلمین باید از ارزش‌های اسلامی، دینی و فرهنگی حفاظت کنند زیرا انقلاب ما برگرفته از ارزش‌های دینی ما است.
 وی یکی از راه‌های توسعه کشور را توجه به اقتصاد آموزش و پرورش برشمرد و افزود: به اقتصاد آموزش و پرورش باید توجه شود زیرا توسعه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای نسل بعدی می‌باشد.
استاندار گیلان
 استاندار گیلان با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست‌ محترم جمهوری در خصوص اجرای درست سند تحول بنیادین بیان کرد: سند تحول بنیادین باید در دهه ۹۰ اجرایی می‌شد ولی دولت گذشته هیچ اعتقادی به این امر نداشته و تمام بار اجرای این سند به دولت سیزدهم سپرده شد.
 عباسی ادامه داد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید بازنگری شود و قرار بود در یک برهه پنج ساله ایرادات این سند شناسایی و برطرف شود ولی در سالیان گذشته توجه‌ای به این مهم نشد.
استاندار گیلان
 وی تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به عنوان کتاب راهنما در دست معلمان باشد، خاطر نشان کرد: معلمان برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت باید این سند را به عنوان یک اصل در کنار خود قرار دهند و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی معظم له و فلسفه تعلیم تربیت و راهکارهای در این سند، به تعلیم و تربیت بپردازند.
استاندار گیلان
 استاندار گیلان نقش آموزش و پرورش در ترویج فرزندآوری را بسیار مهم برشمرد و گفت: فرهنگیان باید مضرات کاهش جمعیت را به دانش آموزان و اولیا آنان تبیین کنند چرا که قطع یقین با مشکل مواجه خواهیم شد.
 وی با بیان اینکه معلمین نخبگان جامعه در راه پرورش آیندگان کشور هستند، تصریح کرد: معلم باید هوشیار، بصیر و تحلیل‌گر باشد تا بتواند با قدرت و در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اعتقادی، زیستی و ... دانش آموزان را هدایت کند.
استاندار گیلان
 استاندار گیلان در ادامه سخنانش خطاب به معلمان جدید در این همایش بیان کرد: در صورت وجود عشق، حس و انگیزه معلمی در وجودتان؛ در این حرفه موفق خواهید شد در غیراینصورت از همین ابتدا راه خود را تغییر دهید، البته شما با انتخاب تحصیل در دانشگاه فرهنگیان؛ با هدف، شغل معلمی را برگزیدید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه