English

قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک ایران و سوئد در انتقال فناوری ساخت ماشین زباله‌سوز

قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال فناوری ساخت ماشین زباله‌سوز با حضور نماینده شرکت سوئدی و رئیس هیأت مدیره اتاق بازرگانی اسکاندیناوی و ایران در پارک علم و فناوری گیلان امضا شد.

قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک ایران و سوئد در انتقال فناوری ساخت ماشین زباله‌سوز

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال فناوری ساخت ماشین زباله‌سوز با ظرفیت خروجی‌های مختلف مانند کربن سیاه، انرژی برق و … بین نماینده گروه فناوران یکتای خزر با نمایندگان MEAS GROUP سوئد و رئیس هیأت مدیره اتاق بازرگانی اسکاندیناوی و ایران ظهر امروز در پارک علم و فناوری گیلان به امضا رسید.

در مفاد تفاهمنامه مذکور ثبت یک شرکت سهامی خاص با نام جدید در جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی شده که هدف از آن تولید ماشین‌آلات سوخت زباله، سوخت و انرژی از انواع پسماندها است.

طرفین توافق کردند شرکت جدیدی با حوزه کاری مشترک در جغرافیای گیلان، تمام کشور، خاورمیانه و کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی تاسیس و در پارک علم و فناوری گیلان مستقر شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در جریان امضای قرارداد مذکور اظهار کرد: موضوعات مهم مورد توافق در این تفاهمنامه انتقال فناوری ساخت ماشین‌آلات و تولید قطعات مربوط به جمهوری اسلامی ایران بوده که می‌تواند منجر به خودکفایی در تولید این نوع ماشین‌آلات و همزمان ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز شود.

به گفته مجید متقی‌طلب، در یکی از بندهای تفاهمنامه مذکور اتاق بازرگانی ایران و اسکاندیناوی و پارک علم و فناوری گیلان به عنوان ناظران حسن اجرای تفاهمنامه تعیین شده‌اند.

وی ادامه داد: در این قرارداد با موضوع انتقال فناوری و ساخت ماشین‌آلات در داخل ایران در گام نخست با ساخت چهار دستگاه همراه با گواهی امتیاز فناوری انجام می‌شود به نحوی که عمده‌ترین قطعات آن در داخل کشور و توسط فناوران و صنعتگران داخلی صورت می‌گیرد.

این مسؤول ارزش قرارداد مذکور را حدود ۵۰ میلیون دلار برآورد کرد و یادآور شد: این قرارداد مطابق با سیاست‌های دولت و اقتصاد مقاومتی بوده و آورده طرف سوئدی به میزان ۱۰ میلیون دلار شامل امتیازی است که به عنوان دانش فنی و سرمایه اولیه مشترک منظور شد.

به گزارش فارس، در قرارداد مشارکت مذکور آمده که انتقال فناوری تا زمانی که در داخل کشور نهادینه شود مورد حمایت و پشتیبانی شرکت MESA GROUP قرار گیرد و علاوه بر گیلان در گام‌های بعدی بتوان در استان‌های دیگر این دستگاه را تولید و راه‌اندازی کرد.

پارک علم و فناوری گیلان به عنوان ناظر بر اجرای قرارداد و تسهیل کننده اجرای آن بوده تا این انتقال فناوری در داخل کشور با حضور و مشارکت شرکت‌های فناور به‌ ویژه صنعتگران گیلانی انجام شود.

دستگاه زباله‌سوز مورد نظر سازگار با محیط زیست بوده و با آخرین استانداردهای اروپا ساخته شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به لحاظ آلاینده‌های محیط زیست مطابق با آخرین فناوری روز دنیا خواهد بود.

دستگاه زباله‌سوز مذکور با ظرفیت‌های مختلف از ۱۰۰ تن تا ۶۰۰ تن در روز امکان تولید دارد و از ویژگی‌های این دستگاه امکان امحای انواع زباله‌های تولید شده و تبدیل آنها به انرژی بوده و با جداسازی زباله‌های ورودی نظیر آهن، شیشه و پلاستیک می‌توان این مواد را به چرخه صنعت دوباره بازگرداند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه