English

استاندار گیلان خبر داد:

افتتاح طرح‌های سالم‌سازی دریا از یکم خرداد امسال

استاندار گیلان تاریخ آغاز به کار طرح‌های سالم‌سازی دریا را یکم خردادماه اعلام و بیان کرد: با توجه به تعیین زمان یادشده، دستگاه‌های متولی برنامه ریزی‌های لازم را انجام و نتیجه را اعلام کنند تا هریک از دستگاهها به وظایف محوله خود آگاه شوند.

افتتاح طرح‌های سالم‌سازی دریا از یکم خرداد امسال
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

،اسدالله عباسی، استاندار گیلان، امروز در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان با تاکید بر انسجام دستگاه‌ها در طرح‌ها و برنامه‌های بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی افزود: در کارگروه های امنیتی انتظامی، اجتماعی و فرهنگی، امداد و نجات و پشتیبانی و فرهنگی تقسیم کار شود؛ از بین کارگروهای این ستاد کارگروه فرهنگی فعالیت پررنگ‌تری داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه امسال برنامه‌های فرهنگی و جشنواره ها تا ۱۷ تیرماه برگزار می شوند تاکید کرد: باید در هر منطقه ساحلی تعیین شده یک گروه فرهنگی فعال مستقر شود و بعد از هفدهم تیرماه با در پیش بودن ماه محرم برنامه‌های فرهنگی بر این اساس برنامه ریزی شود.

استاندار گیلان اجرای برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های سالم‌سازی را یک نیاز و ضرورت اعلام کرد و افزود: دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ها و طرح‌های خود برای اجرا در طرح‌های سالم سازی را به دستگاههای فرهنگی اعلام کنند؛ زیرا مردم ساحل نشین بیش از مسافران و گردشگران مخاطب این برنامه ‌های فرهنگی و هنری هستند لذا وظیفه داریم برنامه هایی با محوریت نشاط اجتماعی در دستور کار داشته باشیم.

عباسی با بیان اینکه مردم تنها در طرح‌های سالم‌سازی حق شنا دارند از فرمانداران خواست محدوده‌های مجاز شنا واقع در طرح های یادشده را کنترل و نظارت کنند و در غیر این صورت نسبت به تعطیلی این طرح ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: استان گیلان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد و نباید این سواحل به حال خود رها شوند که افراد از هر نقطه ای وارد ساحل شوند؛ باید تقسیم کار شود و فرماندارانی که طرح سالم سازی تحت پوشش خود را به موقع راه اندازی نکنند و در آن منطقه اتفاقی حادث شود مسئولیت با فرماندار مربوطه خواهد بود.

عباسی با تقدیر از ناجیان غریق در ستاد ساماندهی سواحل اظهار کرد: در خصوص لجستیک نیز پس از بررسی، اقلام مورد نیاز اعلام تا به نیروهای نجات غریق تحویل داده شود.

وی خواستار نصب تابلو شنا ممنوع در نقاط خطر آفرین مانند رودخانه ها و آبگیرهای موجود در استان شد و افزود: مردم باید از این مناطق آگاه شوند؛ همچنین برنامه آموزشی ناجیان غریق در دریا و نه در استخرها برنامه ریزی شود چون شرایط دریای خزر متفاوت است.

وی اظهار کرد: فرمانداران تالش و بندر انزلی بدلیل وجود ۷۱ نقطه خطر آفرین به طور خاص و ویژه بخش زیادی از نیروهای نجات غریق را در این مناطق متمرکز کنند و با آسیب شناسی جلوی تهدید را بگیرند؛ در طرح های سالم‌سازی دریا ساعات شروع و پایان کار تعیین شود چون بسیاری از مشکلات و رفتارهای هنجار شکنانه بعد از پایان ساعات کاری طرح ها اتفاق می افتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه