English

استاندار گیلان:

بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال برای آزادراه رشت_قزوین هزینه شد

استاندار گیلان گفت: بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال برای ۱۱ کیلومتر آزاد راه قزوین _ رشت هزینه شده است.

بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال برای آزادراه رشت_قزوین هزینه شد

، اسدالله عباسی شامگاه یکشنبه در گفت و گوی ویژه خبری از صدا و سبمای مرکز گیلان اظهار کرد: افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال طی ۲ سال اخیر برای آزاد راه قزوین _ رشت هزینه شده است.

وی تکمیل آزاد راه قزوین _ رشت ( هشت کیلومتر) را از پروژه های بزرگ ملی عنوان کرد و افزود: هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه قزوین _ رشت فردا (دوشنبه) در سفر پروژه محور رییس جمهور به استان گیلان افتتاح خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان کرد: کاهش مصرف بنزین، روان شدن ترافیک، کاهش مسافت، کاهش تصادفات و ایمنی سفر از مزایای این پروژه مهم است.

وی در ادامه با اشاره به سفر نخست رییس جمهور در بهمن سال ۱۴۰۰ به گیلان اظهار کرد: در این سفر بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال (۲۰ همت) اعتبار و تسهیلات در بخش های عمرانی و اقتصادی در نظر گرفته شده بود که بسیاری از طرح ها به ثمر رسید و در حال اتمام است که مهمترین آن ها آزاد راه قزوین _ رشت و راه آهن رشت _ کاسپین بود.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: در سفر بعدی رییس جمهور به گیلان در ماه مبارک رمضان سایر طرح ها از جمله آزاد راه رشت _ کاسپین به بهره برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح و بهره برداری پروژه های دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال افزود: برخی از این پروژه ها از جمله تقاطع میدان گیل لاهیجان، پل کابلی آستانه اشرفیه و سد لاستیکی ماسال در سفر بعدی رییس جمهور به گیلان افتتاح خواهد شد.

استاندار گیلان در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه پسماند و تفکیک زباله از مبدا اظهار کرد: ساماندهی محل دفن زباله سراوان - رشت که نزدیک ۴۰ سال رها شده بود، اکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی شناسایی منشا آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود را از دیگر اقدامات نام برد و افزود: در این ارتباط تصفیه خانه زندان لاکان رشت به بهره برداری رسید، تصفیه خانه مسکن مهر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه تصفیه خانه فاضلاب رشت نیز در دست ساخت است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به شناسایی جایگاه جدید برای دفن بهداشتی دور ریز رباله افزود: مشکل حقوقی احداث زباله سوز رشت که سال ۹۲ قرارداد آن منعقد شده بود، در حال برطرف شدن است.

وی در ادامه با بیان اختصاص ۶۵ هزار میلیارد ریال برای خرید توافقی برنج کشاورزان از سوی دولت اظهار کرد: خرید توافقی برنج از پایه ۷۵۰ هزار ریال آغاز شده است و برای تنظیم بازار برنج تلاش می شود.

نماینده عالی دولت در ارتباط با مطالبات چایکاران گفت: بدهی های دولت به چایکاران پرداخت شده و سهم کارخانجات باقی مانده که باید به چایکاران پرداخت کنند.

وی از رییس سازمان‌ چای کشور خواست تا با کارخانجاتی که در پرداخت مطالبات چایکاران به صورت عمدی تاخیر دارند، برخورد قانونی و حقوقی شود

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه