English

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور عنوان کرد:

اهمیت جایگاه رسانه در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی/تبیین کارکرد مجلس برای مردم

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور بر لزوم تبیین کارکردهای مجلس برای مردم تاکید کرد و گفت: نقش مردم در انتخابات کلیدی است.

اهمیت جایگاه رسانه در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی/تبیین کارکرد مجلس برای مردم
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، کامیار مهدی‌پور، جانشین سازمان بسیج رسانه کشور، عصر شنبه در نشست مجازی با موضوع «گفتمان انقلاب اسلامی در رسانه‌های بین‌الملل، پیشرفت‌ها و دستاوردها» با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: صدور گفتمان انقلاب و تمدن ایران اسلامی در دنیا تمرکز اندیشه فکری تمام اندیشکده‌های دنیای غرب را متوجه خود کرده است.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان هنوز از پیشرفت‌های شکل گرفته به‌نام انقلاب اسلامی ایران آگاه نبوده و نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده که به‌واسطه آن با افتخار از موفقیت‌های ایران اسلامی سخن بگویند، گفت: نکته قابل‌توجه این است که باید از دستاوردها و پیشرفت‌ها به جوانان و نوجوانان ایرانی را بازگو کرد تا مفهوم کامل «ما می‌توانیم» را درک کنند.

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور، با اشاره به پیشرفت‌های نرم‌افزاری انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیشرفت‌های نرم‌افزاری انقلاب به این معناست که ایران و جغرافیای آن در یک وضعیت پیشتاز و خاصی قرار گرفته که می‌تواند برای جهان اسلام الگو باشد.

مهدی‌پور با تاکید بر اینکه ایران اسلامی علاوه بر دستاوردهای سخت‌افزاری دستاوردهای نرم‌افزاری دارد که باید به آن سربلندانه نگریست، افزود: طرح مسئله تمدن اسلامی در مقابل تمدن غربی به‌عنوان سرفصل جدیدی که توانسته در مقابل تمدن غربی بایستد و الگودهی داشته باشد،  مسئله مهمی است که نباید از آن به سادگی گذر کرد.

وی با بیان اینکه تمدن غربی در قواره تمدن اسلامی رقیبی برای خود نمی‌شناسد، ادامه داد: این قدرت نرم‌افزاری؛ یعنی مسئولیت ما در برابر محافظت از قدرت نرم‌افزاری ایران بیشتر است، باید مراقبت کنیم اشکالات سخت‌افزاری منجر قربانی شدن قدرت نرم‌افزاری ایران اسلامی نشود.

مهدی‌پور افزود: دشمن در تلاش است با فعالیت مبتنی بر کار رسانه‌ای دستگاه محاسباتی مردم را دچار اشکال کند و آنها را از گفتمان اولیه انقلاب دور نگاه داشته و به سمت گفتمان غربی سوق دهد.

وی آرمان‌های اولیه انقلاب را گفتمان توحیدی و امام انقلاب دانست، نه نگاه غرب‌گرایانه گفت: وقتی رهبر انقلاب از اقتصاد مقاومتی سخن می‌گویند، شعار و عمل لیبرالیسم در کشور، منجر به فاصله گرفتن از گفتمان اولیه انقلاب می‌شود، عقب‌ماندگی‌هایی را ایجاد کرده و از گفتمان اولیه انقلاب دور نگاه می‌دارد.

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور با تشریح قدرت نرم‌افزاری انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه و ملت‌های آزادی‌خواه جهان، تصریح کرد: مدل بسیج و گفتمان بسیجی در کشورهای منطقه در حال شکل‌گیری و نتیجه گرفتن است و این نکته بسیار مهمی است که نباید فراموش شود.

مهدی‌پور با تاکید بر نقش مردم در حوزه‌های گوناگون از جمله انتخابات نقشی کلیدی است، تصریح کرد: باید برای مردم کارکرد مجلس تبیین شود تا آن‌ها دریابند که کار ویژه اصلی مجلس گره‌گشایی است، نه صرفا آسفالت کوچه و خیابان، چراکه عدم‌تبیین کار ویژه اصلی مجلس، الگوی جعلی از وظیفه نماینده در اذهان ایجاد می‌کند.

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: اگر در انتخاب اصلح، کوتاهی صورت بگیرد، روند نادرست قانون‌گذاری شکل گرفته و شاکله حکمرانی را دچار اشکال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه