English

دستور رئیس کل دادگستری گیلان برای جمع آوری متکدیان خیابانی

رئیس کل دادگستری استان دستورات لازم نسبت به جمع آوری متکدیان خیابانی را صادر کرد.

دستور رئیس کل دادگستری گیلان برای جمع آوری متکدیان خیابانی
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان دستورات لازم نسبت به جمع آوری متکدیان خیابانی را صادر کرد.

وی با تاکید بر نظارت سریع و مستمر بر متکدیان خیابانی تصریح کرد: افراد بی خانمان و متکدی که در سطح شهر پراکنده هستند باید سریعا جمع آوری شده و در مجتمع هایی که به منظور ساماندهی این افراد تعبیه شده مستقر شوند.

رئیس شورای قضایی گیلان اضافه کرد: البته حدود ۲۰ سال قبل شیوه نامه اجرایی مصوبه شورای عالی اداری به همه استان ها مبنی بر ساخت مجتمعی برای افراد بی خانمان در شهرهای پرجمعیت ابلاغ شده بود که در استان گیلان اجرایی نشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در ادامه افزود: تکالیفی برای فرماندار و شهردار و همچنین حوزه های مختلف در استانداری در این شیوه نامه تعیین شده است.

وی با تاکید بر لزوم تاسیس مجتمع های اردوگاهی با ظرفیتی حدود ۱۰۰ نفر به قید فوریت در شهر رشت بیان کرد: این مجتمع غیر از گرمخانه‌های شهری است و برای ساماندهی افراد بی‌خانمانی است که ممکن است در سال یک یا دو مرتبه از آن استفاده نمایند.

این مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد: فرمانداری باید نسبت به تعیین مکان مناسبی در این راستا اقدام کرده و با همکاری شهرداری رشت آن را تجهیز کند تا به صورت شبانه‌روزی و با به کار گرفتن افراد مراقب و نگهبان امکانات لازم برای جامعه هدف را فراهم نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه