English

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

انتخابات امسال بر اساس چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت دنبال می شود

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تمام برنامه‌های انتخابات امسال بر اساس چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت دنبال می شود.

 انتخابات امسال بر اساس چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت دنبال می شود
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، محسن اسلامی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز در نشست ستاد انتخابات گیلان با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات 11 اسفند و اهمیت آن در سرنوشت ایران اسلامی، اظهار کرد: منویات رهبر انقلاب در خصوص انتخابات چراغ راه ما در اجرای هرچه بهتر این رویداد بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته برای برگزاری انتخابات امسال برنامه ریزی و اتحاذ تمهیدات لازم در دستور کار قرار گرفت و تمام برنامه‌ها بر اساس چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت انجام و دنبال می شود.

اسلامی با اشاره به تغییر قانون انتخابات و با تاکید بر مطالعه آن توسط مجریان برگزاری انتخابات در استان‌ها ، اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون جدید، رای دهندگان می‌توانند با شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، پاسپورت و کارت نظام وظیفه رای دهند و وزارت کشور به عنوان مجری باید بستر لازم را بدین منظور فراهم کند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه گیلان از استان‌های نخست در میزان تایید صلاحیت نامزدهاست، اضافه کرد: این استان در برگزاری انتخابات تجربه و سابقه ای درخشان دارد، ضمن آنکه از مجموعه عوامل و نیروهای دارای تبحر برخوردار است.

اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به تولید محتوا در موضوع انتخابات خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه مشارکت، فرهنگ سازی و تولید محتوا با این موضوعات نیز جزو استان های پیشرو است.

 معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گیلان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات گفت: ۲ هزار و ۶۸۸ صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه در استان پیش بینی شده و فعالیت ۱۲ صندوق ویژه بانوان نیز در ۱۲ شهرستان مدنظر است.

محمد جلایی اظهار کرد: اقدامات ستاد انتخابات گیلان نیز در راستای قانون جدید انتخابات است و کارها نیز بر اساس جدول زمانبندی پیش می رود.

 استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری چهار نماینده و در مجلس شورای اسلامی ۱۳ کرسی دارد؛ ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به همراه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه